Is het normaal dat een e-mail vanaf een iPhone deze voetnoot heeft?

Ik vroeg me af of een email vanaf een iPhone automatisch deze voetnoot er bij krijgt:
'Verstuurd vanaf mijn iPhone
De inhoud van dit e-mailbericht en bijlagen is vertrouwelijk en uitsluitend bedoeld om gelezen te
worden door de geadresseerde(n) en kan persoonlijke of vertrouwelijke informatie bevatten,
beschermd door een beroepsgeheim. Gebruik van deze informatie door anderen dan de
geadresseerde(n) is niet toegestaan. Iedere openbaarmaking, verspreiding, of vermenigvuldiging
van de inhoud van dit e-mailbericht door de geadresseerde(n) of derden is niet toegestaan. Als u dit
bericht onbedoeld heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te
informeren.'

Utrecht
3 jaar geleden
Is het een zakelijke telefoon (met telefoon / email vanuit het werk)?
Griffin
3 jaar geleden
Verstuurd vanaf mijn iPhone is een standaard signature, de rest niet, die komt er misschien vanaf de emailserver van kantoor bij?
Ritsuka
3 jaar geleden
Dat is gewoon een aangemaakte handtekening

Antwoorden (2)

Dat bericht wordt ook met een normale email verstuurt de melding dat het met een telefoon is verstuurd is een extra melding. Deze melding is een soort van voetnoot in het mail programma vastgelegd vaak bij bedrijven die gevoelige informatie hebben zoals bijv accountants.
3 jaar geleden
Deze handtekening bestaat uit twee delen: "Verstuurd vanaf mijn iPhone" is het eerste deel, de rest van de tekst is het tweede deel. Het eerste deel wordt standaard toegevoegd aan mails die je vanaf een iPhone verstuurt. Dit kun je in de instellingen van je telefoon aanpassen of uitzetten.
Het tweede deel wordt toegevoegd door de mailserver via welke je je mail verstuurt. Dit is kennelijk een zakelijke mailserver. Het beleid van het bedrijf bepaalt dat deze tekst aan uitgaande mails moet worden toegevoegd. Doordat deze tekst pas wordt toegevoegd nadat de mail jouw telefoon verlaten heeft, kun jij dit niet aanpassen.
Kortom, jouw telefoon voegt deel 1 toe en dat kun je wijzigen, de uitgaande mailserver voegt deel 2 toe en kun je niet wijzigen.
Als je deze tekst niet in je mail wilt hebben, moet je je (privé) mail versturen via een andere provider.
bamibal