Hoe kan je worden gebeld op een telefoon zonder simkaart?

Ik heb een nieuwe mobiel gekocht. De simkaart is inmiddels uit mijn oude mobiel. Maar afgelopen weekend werd ik gebeld en ondanks dat er toen nog geen simkaart in een van mijn telefoons zat, rinkelde er alsnog eentje: mijn oude mobiel. Hoe kan ik toch gebeld worden zonder dat er een simkaart in mijn telefoon zit? Nota bene mijn oude telefoon.

3 jaar geleden
9.7K
Utrecht
3 jaar geleden
Een whatsapp call?
mdw
3 jaar geleden
@Utrecht nope, geen WhatsApp call. Gewoon een ouderwets belletje.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk gebeurde dit door de functie 'Continuïteit' van de iPhone. Wat betekent dat je kunt bellen en gebeld worden zolang de iPhone zich op hetzelfde Wi-Fi-netwerk bevindt.
Gebruik de telefoon met SIM-kaart om dit uit te schakelen. Kies in de instellingen:
- Phone
- Telefoongesprekken op andere apparaten
- Oproepen toestaan (of niet)
SimonV