Is het mogelijk om een mobiel te traceren zonder internetverbinding?

Dus dat ik weet waar iemand zich bevind via gps

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Als u met internetverbinding gsm bedoeld, nee. Gps ontvangt alleen.

Antwoorden (1)

Ja, dat zou kunnen. Ook als je telefoon uitstaat en geen verbinding heeft. Maar alleen als er malware op je telefoon is geïnstalleerd. Hierdoor dénk je dat je telefoon uitstaat, terwijl hij stiekem signalen blijft uitzenden. Het is voor de politie ook mogelijk om zo te zien waar je bent.
Wil je zeker weten dat je niet te volgen bent, haal dan de accu uit je telefoon. Want als je je simkaart eruit haalt of je telefoon uitzet, ben je in principe nog te volgen (al moet je in dat laatste geval wel een flinke gangster zijn, want dan moet de politie je telefoon al gehackt hebben).
Staat je mobiel wel aan, dan ben je dus te traceren. Ook al heb je geen internetverbinding.
Op dit moment mag de politie je telefoon overigens nog niet hacken. Met de wet computercriminaliteit 3 kan dit wel. Deze wet treedt naar verwachting op 1 januari 2019 in werking.
SimonV
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Even je accu uit je telefoon halen is er tegenwoordig natuurlijk niet meer bij. De gemiddelde Nederlander krijgt m er dan nooit meer in.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt SimonV, malware kan ik dat installeren op een iphone via de appstore?, Welke app heb ik nodig om de locatie te bekijken?
SimonV
5 jaar geleden
Hier antwoord op geven is tegen de huisregels van GV. Alleen de politie mag straks de iphone hacken.