Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een link van een telefoonnummer in de handtekening van Outlook?

In heb een handtekening onder mijn OUTLOOK-berichten staan met daarin o.a. mijn mailadres en telefoonnummer.
Bij het mailadres kan ik een link maken zodat de ontvanger direct kan mailen naar het mailadres dat daar staat. Dit werkt uitstekend!
Maar hoe maak ik bij mijn telefoonnummer net zo'n link, dus als iemand daar op klikt het telefoonnummer wordt gebeld.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
21.4K
paulus811
5 jaar geleden
Dat gaat vermoed ik alleen werken als de ontvanger jouw mail op een telefoon opent. Voorzover ik weet kun je met een pc/laptop niet zomaar bellen, maar ik laat me graag verrassen door de antwoorden.... Vind het wel een goed idee overigens.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je Paulus voor je reactie.
Als mijn mail op een mobiel word geopend is direct bellen inderdaad mogelijk.
"Technisch" moet het op een PC/laptop volgens mij kunnen (althans, zou het toch moeten kunnen) en het heeft volgens mij met VOIP te maken.
Als je bv een telefoonabonnement hebt bij Fieber (nooit van gehoord!) hebben zij een dienst (Click to voice) die dat regelt. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet.
Ook kwam ik SIPTAPI tegen maar dat vond ik in eerste instantie knap ingewikkeld.
Uiteraard is de meest simpele optie jouw opmerking: gewoon bellen met je telefoon zoals ik dat altijd doe.
Maar ik sta net, als jij, altijd open voor verrassingen en benieuwd naar verdere reacties.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit lijkt zo te kunnen:
Open Word en type een tekstje waarvan je een telefoonlink wilt maken. Dit kan het telefoonnummer zelf zijn.
Selecteer dit tekstje, klik met rechtermuisknop en kies Hyperlink.
In het veld waar je normaalgesproken een webadres invoert (er staat al http://) ga je nu een telefoonlink invoeren:
Haal de tekst "http://" weg. –
Type nu in: tel:// (streepje) landcode (streepje) kengetal zonder nul (streepje) telefoonnummer
Voorbeeld voor een mobiel nummer zou zijn: tel://0031-6-12345678
Voeg deze link aan je handtekening toe.
P.S. Je kunt de hyperlink natuurlijk ook in Outlook maken.
(Lees meer...)
SimonV
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb het gedaan zoals je aangaf. Vervolgens stuurde ik een mail naar mijzelf en in de ontvangen mail stond inderdaad een aanklikbare link.
Windows deed de suggestie om dat nummer met SKYPE te bellen en..........het werkte!!
Top!
Dank je wel, weer wat geleerd.
Fijne dag
SimonV
5 jaar geleden
Fijn dat het gelukt is.
Bedankt voor de vraag, ook wat geleerd. Ik dacht in eerste instantie dat zoiets niet simpel kon... ;-)
paulus811
5 jaar geleden
Goed antwoord! Dat is wel een dikke + waard!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ik wist niet dat dat kon !
Weer wat geleerd, en het geleerde toegepast.
Thanks en dikke plus !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding