Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een extreem kleine vijs los?

Ik had een oude Nokia Lumia 520 terug gevonden, nadat mijn vriend tijdelijk zonder gsm zit. Op youtube heb ik opgezocht hoe ik het scherm kon herstellen (want het is gebarsten) en het leek zo makkelijk dat ik er een bestelde. Maar, nu kan ik er niet eens aan beginnen, want het is onmogelijk om de vijzen los te krijgen. Eentje kreeg ik los, maar de rest helemaal niet. Ze zijn in de eerste plaats echt superklein en ten tweede zijn ze nu allemaal dol gedraaid. Kan iemand zeggen hoe ik dit aanpak, heb echt al alles geprobeerd. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zat ook eens een keer met dat probleem, een linksdraaiende tapzet geprobeerd........etc etc.
Toen kwam ik op het idee om een doorslijpschijfje in mijn dremel te doen, en heb er een nieuw groefje in geslepen om weer grip te krijgen met een schroevendraaier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
NoteToSelf
Dank u wel, t'ja je bent handig of je bent het niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
NoteToSelf;
Nee dat heb je mis, het is een heel klein dremelschijfje en is rond.
Natuurlijk moet je wel een vaste hand hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
NoteToSelf;
Het heeft helemaal niets te maken met het asje van de dremel, het heeft te maken met de grootte en de dikte van het slijpschijfje.
Dat slijpschijfje heeft maar een dikte van 0,5 mm en de diameter 38mm, en is buigzaam.
Volgens mij ken je ze niet eens.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding