Ik heb dus een iPhone 5s via het internet gekocht en ik weet nu niet hoe ik het camerageluid uit moet zetten, mijn vraag is hoe?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Het sluitergeluid van de iPhone-camera is grappig, maar als je stiekem een foto wilt maken is het handiger als je het ook kunt uitschakelen. Dat gaat niet zomaar: je moet iBrickr voor Windows of Breezy voor de Mac geïnstalleerd hebben en daarna de Mobile Finder-applicatie via Installer.app installeren. Daarna kun je bladeren doro de mappen en bestanden op de iPhone, net zoals je op de Mac of PC kunt doen. En vervolgens moet je nog op zoek naar het bestand dat het sluitergeluid veroorzaakt.

Shutter sound offDe oplossing bestaat hieruit, dat je naar het bestand een andere naam geeft, zodat de iPhone het niet meer kan afspelen. Toch krijg je bij het maken van de foto geen foutmelding; de iPhone speelt het geluid gewoon niet meer af. Ga naar de map:

/System/Library/Audio/UISounds

Daar vind je het bestand photoShutter.caf, dat je kunt hernoemen naar photoShutter_oud.caf (of iets dergelijks). Wil je later het geluid alsnog terug, dan kun je et weer makkelijk aanpassen. Wil je een eigen sluitergeluid toevoegen, dan zul je moeten uitvinden hoe je caf-bestanden maakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan niet...

In een aantal landen is een duidelijk camerageluid verplicht.

http://www.mobilecowboys.nl/raarmaarwaar/8975

Soms is het best handig om de mogelijkheid te hebben een foto te nemen met je camphone zonder dat hij geluid maakt. Denk aan stille omgevingen zoals het theater of als je niet wil dat de gefotografeerde persoon weet dat hij gefotografeerd wordt ;-)

Als het een een lid van het Amerikaans Congress ligt dan komt er wellicht een verbod op deze 'stille' camphones zodat het maken van stiekeme foto's voorkomen kan worden. De voornaamste reden die genoemd wordt is het voorkomen van uitbuiting of afpersing van kids door middel van stiekem genomen camphone foto's in kleedlokalen of openbare ruimtes.

De wet- of regelgeving, bekend onder de naam 'Camera Phone Predator Alers Act' moet er namelijk in gaan voorzien dat het uitzetten van het camera (sluiter) geluid zoals je dat normaal kunt instellen niet meer mogelijk is en dat camphones bij iedere genomen foto dus verplicht geluid maken.
Ik heb een iPhone 6 en als ik die op stil zet doet het camera geluid het ook niet