Hoe achterhaal je een onbekend mobiel nummer?

Ik krijg al een paar weken telefoon van een onbekende beller op mijn mobiel. Als ik terug bel krijg ik alleen maar de voicemail . Hoe kan ik er achter komen wie deze beller is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
37.1K
SimonV
7 jaar geleden
Heb je al op dit nummer gegoogeld?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja SimonV maar niets gevonden !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nooit terugbellen. Steaks heb je een dure rekening.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV via Google is het toch gelukt. De aanhouder wint. Was echt een onbekende .

Het beste antwoord

dat je in heel wat gevallen de identiteit van onbekende nummers makkelijk zelf kunt achterhalen.
De enige vereiste is dat jij en de onbekende persoon beiden whatsapp op jullie smartphone hebben staan. Met grote bedrijven lukt het dus helaas niet (we kijken naar jullie, anoniem stalkende telecombedrijven).

Het werkt als volgt: je voegt het onbekende nummer toe aan je Whatsapp contactenlijst. Onder pakweg de naam 'stalker' of 'smeerlap', dit is toch alleen voor jezelf zichtbaar. Kies daarna voor 'Nieuwe chat', kies het onbekende contact en tik een paar letters in maar verstuur die uiteraard niet. Vanaf dan kun je de profielfoto en Whatsapp-naam van de persoon in kwestie zien. Een rondje Facebook later, en je weet exact wie je probeerde te bereiken.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Moet hij wel facebook of iets hebben of whatsapp vele hebben dat niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was te proberen via Whatsapp maar is niet gelukt. In ieder geval bedankt .

Andere antwoorden (1)

Je kunt altijd nog proberen om het mobiele nummer (gewoon als 0612345678) eens door Google te halen. Met name telefoonnummers van oplichters/verkopers/andere lastigvallende personen kom je zo vaak wel tegen.

Mocht het niets opleveren dan kun je altijd nog het telefoonnummer blokkeren in je telefoon (meestal te selecteren vanuit de oproepenlijst). Mocht diegene nog eens bellen dan wordt het gesprek automatisch geweigerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Volgens een reactie van de vraagstelster bij de vraag is haar het al gelukt om via Google de eigenaar van het telefoonnummer te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die reactie was dan na mijn antwoord. Maar mooi dat het gelukt is.
Antoni
7 jaar geleden
Nee, haar reactie was van donderdag 1 december 2016, 16:13 uur; jouw antwoord was van vrijdag 2 december 2016, 00:10 uur. Maar ik laat het hier verder bij. Het is immers het belangrijkste dat het gelukt is!