als RAM geheuigen vol is, helpt rooten en apps verwijderen dan?

Ik heb een Acer Liquid z520 met niet zoveel intern geheugen. Wel een sd kaart, maar de meeste apps kan je daar niet naartoe verplaatsen.
Ik durf dat rooten niet zo goed. Maar als ik daarna al die overbodige android-apps kan verwijderen en zo meer ruimte krijg in mn interne opslag, dan wil ik het misschien toch wel proberen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om mee te beginnen, ik denk dat je ROM bedoeld, niet RAM. RAM is de rekenkracht van je telefoon, uitgedrukt in 1,2 of 4 GB (afhankelijk van je toestel). Hoe meer apps tegelijk draaien hoe voller die RAM is, als je de apps weer afsluit wordt het gebruikte RAM dus weer minder.

Je ROM is je opslagcapaciteit, hoe meer apps er op je telefoon staan hoe voller die ROM is. Je SD-kaart kan je inderdaad gebruiken als externe opslag. Zet bijvoorbeeld alle foto's en videos op de SD kaart, dit kan al heel veel schelen. Het is inderdaad ook slim om apps over te zetten. Je kan alleen apps overzetten die het gebruik van je telefoon niet verhinderen als je de SD kaart niet geplaatst hebt. Geen paniek dat je dus verkeerde apps op je SD kaart zet.

Let alleen wel op de kwaliteit van je SD kaart. Koop geen goedkope rotzooi uit China. Een kaartje kost daar misschien 5 euro voor 16GB maar gaan erg snel kapot, en in het ergste geval ben je dan alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
macuser2000
7 jaar geleden
Duidelijk en informatief +1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"RAM is de rekenkracht van je telefoon" De CPU is de rekenkracht van je telefoon. RAM is supersnel geheugen. Mensen denken onterecht dat meer RAM= meer prestatie. Dat geldt alleen als je hele gehele RAM vol zou zitten en je dan zou vergelijken met een apparaat met meer RAM, maar dat gebeurt niet vaak. Vreemd dat je het onjuist zegt, want je verwoord wel goed wat er met RAM gebeurt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hm. Okee. Ander vraagje, als ik root en ik kan al die voorgeprogrammeerde apps wegdoen zodat ze ook niet meer vragen om updaten , waar bespaar ik dan ruimte? Of bespaar ik me alleen ergernis over die overbodige apps?