Wanneer is Pokemon go te downloaden in Nederland?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
7 jaar geleden
Kan nu al, met een omweg. Store + account op ander land zetten, waar het al uit it.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja, maar dan moet je of een creditcard hebben of een bestaand adres hebben in bijv Australie. I can't catch them all
Ritsuka
7 jaar geleden
http://www.xgn.nl/nieuws/80677/pokemon-go-download-android-tutorial-vroege-download-in-nederland
SimonV
7 jaar geleden
Introductie is vertraagd:
https://tweakers.net/nieuws/113395/pokemon-go-komt-later-naar-nederland-wegens-overbelasting-van-de-servers.html
SimonV
7 jaar geleden
Het is mogelijk Pokémon Go te spelen wanneer je als Android-gebruiker een apk-bestand rechtstreeks download en als iOS-gebruiker een App Store-account uit een ander land gebruikt waar de game reeds beschikbaar is.
Beveiligingsbedrijf Proofpoint vond een apk-bestand geïnfecteerd met malware: https://nl.hardware.info/nieuws/48594/pokemon-go-app-met-malware-gevonden-door-beveiligingsbedrijf

Antwoorden (1)

Als de ontwikkelaar niet op meer problemen stuit, kan iedereen rond het einde van deze week Pokémon Go in Nederland downloaden.

Als je niet kunt wachten, kun je deze stappen volgen:
http://www.goeievraag.nl/entertainment-muziek/vraag/594029/juiste-versie-pokemon-go-telefoon#1666524

Toegevoegd na 3 uur:
Wel een waarschuwing:
De game is officieel nog niet eens in Nederland verkrijgbaar, maar Pokémon Go is nu al nu al razend populair. De virtuele beestjes die in de jaren negentig een rage waren, zijn terug. En nu zetten ze de echte wereld op stelten. Veilig Verkeer Nederland houdt rekening met een toename van het aantal verkeersdoden.
Je ziet ze overal opduiken: mensen die met hun smartphone Pokémon Go spelen, op jacht naar Pokémon-figuurtjes. Op straat, in de natuur en bij openbare gebouwen.
Veilig Verkeer Nederland waarschuwt voor mogelijke gevaren. Als mensen blind op hun telefoonscherm kijken om Pokémon te spelen, zonder om zich heen te kijken, 'kan het niet anders dan dat het aantal verkeersdoden zal toenemen'. "Het zal toch gebeuren dat je door het vangen van een Pokémon aan je einde komt. Dat is wel bizar", aldus Veilig Verkeer Nederland.

Toegevoegd na 4 dagen:
Inderdaad, vandaag is Pokemon in Nederland te downloaden.
Heb je de afgelopen dagen Pokémon Go gedownload via een buitenlandse App Store, dan is er niets aan de hand. Je bent je voortgang NIET kwijt. Als je de game nu downloadt vanuit de Nederlandse of Belgische App Store en inlogt met het eerder gebruikte Google-account, dan zal je voortgang niet verloren gaan.
De belangrijkste reden om over te stappen naar de versie uit de Nederlandse App Store, is dat je niet meer steeds van accounts hoeft te wisselen als er updates beschikbaar komen. Zo kun je lekker bijven doorspelen en profiteren van alle nieuwe features die de komende maanden beschikbaar komen (daarover later meer). Helaas is de game nog niet in het Nederlands vertaald, dus ook als je de versie uit de Nederlandse App Store installeert zal de interface Engelstalig zijn.
SimonV