Wat is het verschil tussen H+ en 3G, en waarom schakelt mijn mobiel tussen deze twee?

Als ik mobiele data aanzet op mijn mobiel, zie ik bij de verbindings-indicatie soms H+ staan en soms 3G. Het wisselt continu tussen deze twee. De verbinding is wel goed.

--  Wat is het verschil tussen H+ en 3G?
--  Waarom wisselt mijn mobiel continu tussen deze twee?

Toegevoegd na 28 seconden:

Ik heb een Samsung S5 met Android.

Toegevoegd na 48 minuten:

De telefoon wisselt continu tussen H+ en 3G. Dus ook als ik op dezelfde plek blijf. Hij wisselt dan welke paar seconden, soms zelfs binnen een seconde.

7 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (1)

Eigenlijk is er weinig verschil tussen de H+ en het 3G netwerk. De H staat gelijk aan 3.5G, en de H+ staat gelijk aan 3,75G. Hoe hoger het getal voor de G, hoe sneller het internet is. Als je dus H+ op je mobiel hebt staan zou hij een betere verbinding met internet moeten hebben dan met 3G.

Dat je mobiel wisselt tussen deze netwerken komt doordat je telefoon op bepaalde plekken iets slechtere verbinding heeft dan op andere plekken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
De telefoon wisselt elke paar seconden tussen H+ en 3G, soms zelfs elke seconde. Dit gebeurt ook als ik stilzit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zit je op een grensgebied, komt vaker voor.
Cryofiel
7 jaar geleden
Het gebeurt mij eigenlijk altijd, ongeacht waar ik mij bevind. Ook als ik niet beweeg. Ook in het buitenland. Laatst zag ik trouwens ineens een E verschijnen in plaats van H+ of 3G. Geen idee waar die E dan weer voor zou kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Edge. In principe kan je tussen 2 en 3.75 G alle mogelijkheden hebben. Dat je vaak wisselt zal afhankelijk zijn van
-provider
-masten in de buurt
-telefoon
-weer
-nog meer factoren die het moeilijk of makkelijk maken om de best mogelijke verbinding op te zetten. Je kan even als je op 3g zit testen met de speedtest.net app. Dan zal je wellicht ook een heel wisselend beeld zien per test.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/3G Zie het rechter rijtje. Dan kom je er achter dat er veel meer bestaat dan alleen 2G, 3G en 4G. Je mobiel probeert steeds de beste verbinding te krijgen, maar faalt vaak (vanwege factoren) en moet dan terugschalen. En dan lukt het weer even wel en zo gaat het door.