Hoe kan ik een iPhone volledig resetten?

Ik heb onlangs een iPhone gevonden en heb hem al gereset zodat ik het "Hello" scherm krijg, maar ik moet nog steeds een wachtwoord ingeven.
Kan iemand mij zeggen hoe ik deze iPhone toch kan gebruiken want het zou zonde zijn om hem weg te doen en de oorspronkelijke eigenaar zal ik niet vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tsja, daar is dat wachtwoord voor, dat je hem niet zelf kan gebruiken. Een onbeheerd voorwerp op straat is het wettelijk eigendom van de betrokken gemeente. Dus de betreffende gemeente melden dat je de iPhone gevonden hebt.
De iPhone is niet van jou. De oorspronkelijke eigenaar hoef jij niet te vinden, er zijn genoeg deskundige op dit gebied die dit wel kunnen.
Je vindt een iPhone en gaat hem resetten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus eigenlijk diefstal want hij is niet van jouw.
En geloof internet niet een iCloud lock is niet te omzeilen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ik dacht al dat het niet zou lukken, en ja ik vind er een en reset hem de eigenaar zal wel een back-up hebben gemaakt als er belangrijke dingen op staan. En bedankt JoanDArc ik dacht dat wat je op straat vond mocht houden, maar dat betekent dus dat als je €5 op de grond vind je het ook niet mag houden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
YOLOYordi, de hoofdregel is: alles wat je je toe-eigent wat niet van jou is (of je het ergens vindt, waar dan ook, of pakt van wie dan ook) maakt je tot een dief. Je dient de eigenaar een kans te geven zijn eigendom terug te krijgen. Die kans heb jij hem ontnomen. Bij een klein bedrag dat men ergens op straat vindt, zal men niet snel achter de eigenaar kunnen komen, of naar de eigenaar zoeken. Zoiets heeft meestal geen emotionele waarde. (Zolang het niet om een behoorlijk bedrag gaat).
Het gaat hier om een voorwerp dat voor degene bij wie het verdwenen is, extra waardevol kan zijn en vaak niet in geld is uit te drukken. Bij een mobiel of smartphone gaat het niet alléén om de financiële waarde maar ook om de gegevens die erop staan. Stel dat de eigenaar er een jaar voor heeft moeten sparen met allerlei bijbaantjes? Dat zou zomaar kunnen, dan kan de financiële waarde behoorlijk zijn.
Zelfs al heeft de eigenaar een back-up, trouwens dat neem je zo maar aan, dan kan de eigenaar nog behoorlijk gedupeerd zijn.

Het beste antwoord

iCloud valt niet te omzeilen, je kan het beter naar de politie of de gemeente brengen.