iPhone: wat is verschil tussen Bericht en iMessage als ik tekstberichten wil vesturen?

soms staat er het een en dan het ander. ik kan niet zelf wisselen lijkt mij.
maakt het voor een ontvanger niets uit ook niet als die geen iPhone heeft maar een ander merk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
iMessage is altijd blauw, SMS is altijd groen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en wat is verschil, hoe kan ik schakelen en krijgt een geadresseerde altijd bericht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit onderwerp vind ik ook interessant. Hoe kun je een andere iphone een sms sturen als die als iphone bezitter is gekenmerkt door je eigen telefoon en dus elk bericht als imessage wil verzenden? Want ik vind niet direct hoe ik daarin kan schakelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hoeft niet te schakelen iMessage is gratis en SMS kost geld, als de iPhone gebruiker naar wie jij een berichtje wilt sturen iMessage uit heeft gezet stuur je automatisch een sms

Het beste antwoord

Een iPhone weet of de ontvanger wel of geen iPhone heeft en verstuurt afhankelijk daarvan een SMS of een iMessage.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het verschil is dus dat een 'Bericht' een SMS is en je de kosten op die plek uit je bundel betaalt. Een iMessage is te vergelijken met een WhatsApp en die gaan dus van je data af.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je WiFi hebt, gaat het niét van je databundel af. Is dan dus gratis.