Bellen naar een helpdesk met keuzemenu, hoe moet dat op een smartphone?

Ik wil een helpdesk bellen, maar ik krijg de keuze om een 1 of 2 in te toetsen.
Ik kan wel klikken op "toetsen" maar als ik daar een 1 intik dan gebeurt er niks.
Iemand die weet hoe dat zit ?
Het is een Samsung Galaxy A3

34.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je het nummer geven?
grasmaaier
8 jaar geleden
Het is de xs4all technische helpdesk. 020-3987666
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou met de helpdesk bellen waar ik de telefoonabonnement hebt. Maar waarschijnlijk is dat in dit geval xs4all. Even met een andere telefoon de helpdesk bellen misschien?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Werkt gewoon ook zonder toon.
grasmaaier
8 jaar geleden
@carsrac :De telefoon heb ik bij bol.com gekocht. en hoort niet bij het abbonement.
Ik heb geen andere telefoon momenteel.

Antwoorden (2)

Dat doe je door de functie DTMF-tonen in te schakelen (Dual Tone Modulation Frequency). Door de geluiden die dit produceert kan de ontvanger horen welke nummers jij hebt 'ingetoetst'.

In de handleiding van de Samsung Galaxy A3 heb ik opgezocht hoe je dat doet. Het staat op bladzijde 104.
- Tik op het scherm Instellingen op Geluid.
- Toon kiestoetsenblok: instellen dat het apparaat een geluid laat horen wanneer u tikt op toetsen van het toetsenbord.
Amadea
8 jaar geleden
grasmaaier
8 jaar geleden
Mja, dat kiestonenblok staat wel aan, maar er gebeurt niks als ik bv een 1 toets. Maar hoe schakel ik dan DTMF tonen in ?
Amadea
8 jaar geleden
Staat het dan bij "Geluid bij tikken: instellen dat het apparaat een geluid laat horen wanneer u een toets aanraakt" ?
grasmaaier
8 jaar geleden
Ja, ik hoor zelf wel een geluidje, maar dat is het denk ik niet .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Dat heeft niets met de uitgaande signalen te maken. Maar met het geluid wat de telefoon naar de gebruiker toe maakt. Ik druk op 2 ik hoor zelf een piepje (ik weet nu dat ik op 2 heb gedrukt). Zet dat zelf altijd uit, superirritant voor een ander om te horen. Volgens mij kan je een GSM niet naar DTMF zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb na ~18 jaar GSM-gebruik nog nooit gehoord van het veranderen van toonsignaal en er ook nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah. Ik snap wellicht wat je bedoelt. Door het geluid aan te zetten, wordt het door de telefoon gegenereerde DTMF geluid door de microfoon verstuurd. Vreemd dat ik daar nooit last van ondervind, ik heb dat geluid altijd uit staan.
grasmaaier
8 jaar geleden
Ik heb pas sinds 1 week een smartphone, en ben er nog niet helemaal handig mee. Maar de geluidjes staan aan bij mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Ja, ik hoor zelf wel een geluidje, maar dat is het denk ik niet ." Ja dat kan het wel zijn. Jij hoort niet alleen het geluidje, het geluid wordt ook verstuurd door je microfoon.
grasmaaier
8 jaar geleden
maar het komt dus niet aan aan de overkant
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan je nu toch niet meer testen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik bel krijg ik gelijk te horen dat ze dicht zijn. Niet zo gek om 2 uur snachts.
grasmaaier
8 jaar geleden
ja, maar vanmiddag stonden die geluidjes ook al aan dus dat is het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb toetsgeluid UIT gezet en dan werkt het alsnog gewoon.
grasmaaier
8 jaar geleden
Bij mij werkt het nog steeds niet. Of ik het nu aan of uit zet.
grasmaaier
8 jaar geleden
Inmiddels werkt het wel. Ik moest gewoon een hekje typen na de 1
Zelfde probleem gehad, bij mij lag het aan onkunde met de telefoon. Na in het keuzemenu gekomen te zijn van een provider (KPN, Gemeente of DHL) valt na enige wachttijd het scherm op zwart (batterij gebruiksvermindering) en dan koos ik na hernieuwd scherm oproepen het verkeerde toetsenscherm, namelijk dat van het opbellen. Dit scherm leidt weer tot een nieuw gesprek en dat werkt dus niet als antwoord voor het keuzemenu. Je moet dus in het belscherm van het gesprek zelf de knop toetsen aanraken en dan kom je in het juiste kiestoetsenscherm en dat werkte gewoon. Ik ben daarvoor naar de KPN winkel geweest en daar zag de medewerkster meteen wat ik verkeerd deed en na 2 seconden was het opgelost.
een jaar geleden