Wat is het verschil tussen fabrieksinstellingen resetten, hard reset en factory data reset?

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen. Vanmiddag heb ik de softwareupdate geinstaleerd, alleen is hij hier al sinds half twaalf mee bezig. Mijn telefoon restart de hele tijd en tussendoor komt er een wit vakje met daarin ''apps optimaliseren 7/67'' verder komt hij niet, dan restart hij weer. Ik heb de Samsung galaxy grand prime. nu wil ik mijn telefoon resetten en kwam ik uit op onderstaande link: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1068714
Welke reset moet ik hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (1)

fabrieksinstellingen resetten en een factory data reset is hetzelfde. Je gaat helemaal terug naar de instellingen die de fabrikant er op heeft gezet, ofwel, de instellingen zoals toen je het uit de doos haalde.

De hard reset is iets anders. Als je een apparaat aanzet, gaat er data in het interne RAM geheugen. Bij een gewone reset kunnen er (rest)gegevens in dit RAM geheugen bljiven zitten omdat de stroom er niet (lang genoeg) van af is geweest. Bij een hard reset wordt een apparaat uit gezet en moet je ook (vaak) minstens 20 a 30 seconden wachten met opnieuw aanzetten. Alle condensatoren zijn dan leeg en het RAM geheugen is echt helemaal gewist.
Bij deze optie blijven je instellingen gewoon behouden.

Er is 1 maar. Bovenstaande beschrijving is hoe het hoort te zijn. Kan nog best zijn dat de fabrikant van jouw apparaat het terugzetten naar fabrieksinstellingen een "hard reset" noemt. Dat kan ik niet bepalen. Officieel is een hard reset dus iets anders.

Toegevoegd na 1 uur:
Puntje extra, ik had de site niet gezien..., sorry

Voor samsung geldt inderdaad dat dit alle 3 de benamingen zijn voor hetzelfde idee. De "hard reset" doe je als de telefoon uit staat en niet meer opgestart kan worden. Is een paardenmiddel voor als je toestel niet meer opstart. De voorkeur heeft het om via de applicaties je toestel terug te zetten naar fabrieksintellingen.

Aangezien je toestel dat niet meer doet, zou ik zeggen dat je een hard reset moet hebben.