Mijn telefoon wordt soms heet bij het opladen. Kan dat kwaad?

Hierover heb ik al een keer contact gehad met Samsung. Toen moest ik de fabrieksinstellingen herstellen. Maar nu gaat het gewoon door. Ik ben bang dat de onderdelen in de telefoon niet tegen die hitten kunnen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
13.9K

Antwoorden (1)

Als je telefoon heet wordt onder het opladen, is het slim alle apps af te sluiten of je telefoon even opnieuw op te starten. Als het daarna weer heel snel heet wordt, kan het dat de batterij achteruit gaat (en kun je het beste een nieuwe kopen) of je hebt je mobiel te lang achter elkaar gebruikt. Als je telefoon te heet blijft worden en je doet hier lange tijd niets aan, kan het zeker kwaad. Op ten duur zal je batterij opbollen en ten slotte kan deze zelf ontploffen. Het is daarom raadzaam om dit in de gaten te houden en zo nodig een nieuwe batterij te kopen.
Bovendien is het goed op een oorspronkelijke lader te gebruiken. Mijn ervaring leert dat laders/snoertjes van de action je mobiel slopen.