Als je meerdere tablets hebt en ze niet allemaal gebruikt moet je ze dan toch steeds opladen?

Of kan je ze rustig leeg laten lopen tot er een dag komt dat je ze weer in gebruik wilt nemen en je ze dan pas oplaadt? Ik heb wel eens gehoord dat als ze helemaal leeg raken ze niet meer zullen werken.

8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is voor Li-Ion accu's inderdaad niet goed om helemaal leeg te lopen. Maar de apparatuur waar ze in gebruikt worden, schakelt uit voordat dat gebeurt. Maar als je de apparatuur lang niet gebruikt, zal de accu toch leeg kunnen raken en kapot kunnen gaan. Het is voor dit type accu's het beste om ze ongeveer half opgeladen te bewaren.
Maar ze gaan sowieso achteruit na verloop van tijd, of je ze nou gebruikt of niet.
bamibal
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Ik heb de link gelezen en die roept weer allerlei vragen bij me op:

-Hebben alle tablets een Li-ion batterij?
-Moet ik de niet gebruikte tablets in de koelkast bewaren?
-Moet ik ze maar opladen tot 40 %?
-En om de hoeveel tijd moet ik ze opladen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1. Alle tablets hebben een Li-ion batterij (voor zover ik weet).
2. In de koelkast is het vochtig, dus dat zou ik niet doen. Maar in een koude, droge voorraadkast kan het wel.
3. Nee, maar als je de tablets een langere periode niet gaat gebruiken, dan is het verstandig om ze weg te leggen terwijl de accu 40% opgeladen is.
4. Als de accu bijna lerg is moet je ze opladen. Het is slim om tablets die je een tijdje niet hebt gebruikt eens in de maand aan te zetten om te kijken of de accu leger is dan 40%. Zo ja, dan kun je de accu het beste weer opladen tot 40%.