Kan ik de USB plug in mijn autosigaretten aansteker laten zitten? Auto heeft continu stroom en ledje blijft branden. Trekt dit de accu leeg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dat LEDje trekt stroom en zal dus in theorie uiteindelijk je accu leeg trekken.

Maar... een LED is héél energiezuinig en belast daardoor de accu nauwelijks. Als het puur om de LED gaat dan zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Wél moet je natuurlijk de elektronica in de gaten houden die op de USB-adaptor is aangesloten. Die zijn heel goed in staat om je accu leeg te trekken !

Als laatste een kleine disclaimer: het LED is energiezuinig. Maar er zijn slechte omvormers die in een USB-adaptor gebruikt worden die óók stroom gebruiken terwijl ze niet belast worden. Dan is het de omvormer die je accu leeg trekt en niet de LED, al krijgt die laatste dan vaak wel onterecht de schuld.