hoe voorkom ik dat mijn smartphone aansluit op ander netwerken?

Ik wil netwerken uitzetten zodat ik alleen op wifi ga en thuis internet, maar het lukt niet om 3g uit te zetten, er staat alleen de mogelijkheid Of 2g Of 3g aan te zetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
misschien handig om te vermelden welke smartphone je hebt

Het beste antwoord

Je moet je mobiele dataverbinding uitschakelen in het instellingenmenu. Dan verbindt de telefoon nog wel met een wifinetwerk, maar niet meer met een mobiel netwerk. Hoe je dat precies moet doen hangt af van het type smartphone.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En daarnaast blijft dan wel je gewone GSM verkeer actief. Als je geen wifi hebt kun je nog wel bellen/gebeld worden. En je kunt sms'en. Let wel op, whatsapp kun je niet gebruiken omdat dat via de data loopt.

Andere antwoorden (1)

Doe je vliegtuigstand aan en dan je wifi aan, dan heb je wifi met vliegtuigstand dus kan hij geen 3g aanzetten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Dan heb je gelijk geen telefoonverkeer meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En geen wifi. In de vliegtuigstand schakel je alle netwerkverbindingen uit. Dus net als Mr Tomaat al zegt, je telefoonverkeer maar ook je sms en alles wat per data gaat (whatsapp, internet etc).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wifi werkt gewoon in vliegtuigstand. Doe ik al sinds ik een smartphine heb (2012).