Is wifi altijd gratis?

Ik wil mijn smartphone alleen thuis gebruiken met internet op eigen router dus. Buiten wil hem alleen gebruiken om te bellen. Heb geen internet abonnement dus.Is het voldoende om alle netwerken uit te schakelen en alleen wifi aan te laten, ik weet dat dat gratis is? Zodat ik niet mijn prepaid kaart leeg vind als verassing?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal gratis is het thuis ook niet, je moet immers wel je internetaansluiting betalen. Anders heb je ook geen wifi. Staat wel tegenover dat je geen extra kosten hebt in de vorm van mobiel internet op je telefoon.

Het beste antwoord

Wifi is niet altijd gratis, het is pas gratis als je niet hoeft te betalen of al betaald hebt (zoals thuis). Het wisselt nogal waar je wel en geen gratis wifi hebt én hoe goed dat werkt. In de trein bijv. is wifi gratis, maar werkt voor geen meter. In de Ah is het ook gratis, maar werkt wel goed. Het ene hotel heeft wel gratis wifi, het ander niet, etc. enz. Het blijft een kwestie van opletten en onthouden waar je wel en niet terecht kunt.

Overigens is er een hele makkelijk methode om te zorgen dat je prepaid kaart niet 'leegloopt'. Zorg je geen data-tegoed daarop hebt staan, maar alleen bel -en sms-tegoed. Wat er niet opstaat kan niet gebruikt worden. Zo simpel is het!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, althans zoals jij het wil kan je stellen dat Wi-Fi gratis is.

Altijd gratis is het niet, bij hotels/campings moet je er soms voor betalen. Maar dat zal dus altijd duidelijk zijn. En gaat dan ook niet van je prepay-kaart af.

Toegevoegd na 29 seconden:
Mobielnetwerk/3g/4g moet uitstaan.