Hoe kan ik gegevens ophalen van een platte smartphone waarvan de oplaadpoort stuk is?

Mijn gsm laadde niet meer op, doordat de lader de ingang heeft stukgemaakt. Hij werkte dus nog maar is nu dus plat. Ik wil graag nog wat herinneringen van mijn smartphone afhalen, maar kan natuurlijk geen verbinding meer maken met de computer, omdat het oplaadpoortje stuk is. Iemand ideeen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
bamibal
8 jaar geleden
Is de batterij eruit te halen? Dan zou je hem op een andere manier kunnen opladen, of even een batterij lenen van iemand met dezelfde telefoon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gegevens van de foon naar een cloud opslaan en deze dan op de pc nlen.
bamibal
8 jaar geleden
@freekfluweel: Hoe doe je dat met een lege batterij?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Batterij eruit halen dan zie je 3 contactpuntjes waarbij er bij één een + staat, middelste overslaan en de ander is dan -. Daar 5,2V opzetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eventueel kun je nadenken of er in kenniskring scholieren of handige mensen zijn die het oplaadpuntje kan maken. Misschien zit er wel wat in wat er met een pincet uitgehaald kan halen! Hierdoor hoef je misschien geen nieuwe telefoon te kopen!

Antwoorden (3)

Accu er uit halen en opladen in een losse acculader. Of misschien ken je iemand met eenzelfde telefoon en leen je die accu even. Anders naar een telefoonshop gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Goeie tip, zeg.
Alles naar jezelf mailen en ergens anders weer mailen. Of de backup overzetten. Of air-drope gebruiken als je dat hebt. Of gebruik wifi FTP (een app), dan kun je alle bestanden op je telefoon zien. Of gebruik WeTransfer (site)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een sd kaartje in je telefoon hebt kan je die eruit halen en in je computer doen