Hoe zorg ik ervoor dat het scherm van mijn nieuwe Samsung Galaxy Tab A niet meer kantelt?

Ik wil alles zien en lezen terwijl ik mijn scherm in de breedte houd maar bij de geringste beweging kantelt het beeld een kwart slag naar de lengte. Hoe zet ik het scherm vast? Bij mijn oude Samsung Galaxy 10.1 Tab kon dat.

8 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (1)

Bovenaan zit een rijtje symbooltjes als je het menu "naar beneden sleept". Bijvoorbeeld voor WiFi en om het geluid aan en uit te zetten. Daar zit ook een symbooltje voor "schermrotatie". Als je daar op klikt, zal het scherm in de stand blijven die jij voor een bepaalde app hebt bepaald / uitgekozen. Dan kun je ook in bed lezen of een spelletje doen ;-)
Het symbooltje is een pijl die een rondje maakt.

Sommige apps moeten per se overdwars, andere perse in de lengte, maar dat maakt niet uit en die geven ook niet de problemen. Het zijn de apps die in beide posities draaien die op je zenuwen werken. Als je schermrotatie uitzet (nadat je de app in de gewenste positie hebt gezet) , blijft hij in die positie staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook met een omweggetje : Instellingen > Apparaat > Toegankelijkheid > Scherm automatisch draaien. En het daar uitvinken.