Kan je een gsmlader gebruiken van nokia gebruiken voor een samsung gsm?

Ik heb een samsung gsm met batterij li-ion 3,8V 5,7wh.
Kan ik hiervoor een oplader gebruiken van nokia met batterij 3.7V 4.8wh?

2de vraag: de Nokia adapter is voorzien van een usb stekker zodat ik die dus ook in de pc kan steken en opladen.. Heeft dat een slecht effect op de samsung?

Voor de duidelijkheid, de vraag is dus vooral of het schadelijk is voor je batterij om een oplader te gebruiken van een andere gsm.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Stroom is stroom en spanning is spanning. Het maakt niet uit, uit welke adapter de stroom/spanning komt. En dat die ene adapter 0,1 volt minder spanning op de batterij zet dan de andere, dat maakt zo weinig verschil, dat je het waarschijnlijk niet zult merken. Misschien dat de batterij dan een kwartier eerder leeg is.......

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, het is natuurlijk wel belangrijk dat de polarisatie gelijk is, dus dat de plus en de min op dezelfde plaats zitten.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus het enige verschil zal zijn dat de batterij trager opgeladen wordt, maar schadelijk is het zeker niet?
Alvast bedankt.
Telefoons worden tegenwoordig onder het algemeen opgeladen met micro-usb stekers. Deze kan je uitwisselen, voldoen aan de zelfde standaarden, of het nou uit een Samsung- of Nokialader, of PC usb poort komt.