Weet iemand waarom mijn HTC one m8 niet meer aan gaat?

Hi,

Gisteravond heb ik mijn htc one m8 de hele avond kunnen gebruiken totdat deze leeg ging. Heb hem zien uitvallen met het bekende batterijtekentje, dus het feit dat de batterij leeg was, was daadwerkelijk de reden dat hij uit ging.

Vervolgens (zoals ik vrijwel altijd doe) mijn telefoon aan de lader gelegd en gaan slapen. Vanochtend ging hij niet meer aan, ik ging er vanuit dat hij gewoon niet was opgeladen.

Net heb ik hem een halfuur aan een andere oplader gelegd - het beeld gaat niet meer aan met de oplaadindicator. - ik zie echter wel bovenin dat het oranje led-lampje aan gaat (dit zou betekenen dat hij wel oplaad)..

Toch krijg ik mijn telefoon met geen mogelijkheid meer aan, iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
batterij eruit halen, uurtje wachten -niet laden, batterij er weer indoen, aanzetten, daarna weer laden (als die het dan doet)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Batterij is helaas niet te verwijderen, in ieder geval bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tuurlijk wel, gewoon het hele zaakje openschroeven...
Utrecht
8 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad (met m'n HTC M8).
Een paar uur extra aan een oplader leggen met voldoende vermogen (dus >1A). Duurt even, maar op een gegeven moment lukt het aanzetten weer.
Blijkbaar is de batterij zo uitgeput geraakt dat hij lastig start met opladen. Geen idee hoe/waarom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@freekfluweel: HTC kun je niet openschroeven, het is een geheel gesloten kast. Op internet zijn wel filmpjes te vinden hoe je de randen los kunt pulken, maar voor beginners is dat niet te doen zonder het toestel ernstig te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb het toestel inmiddels open gekregen met behulp van een youtube filmpje - om bij de batterij te komen moet ik echter zo veel loshalen dat ik bang ben dat ik iets beschadig o.i.d. Tot overmaat van ramp is exact hetzelfde gebeurd met het leentoestel dat ik van mijn vader kreeg - heb een andere oplader gebruikt en het was een compleet ander toestel. Nu kon ik deze vanochtend nog gebruiken en gaat deze nu niet meer aan. Bij dat toestel hielp het niet om de batterij los te halen. Zou het kunnen zijn dat mijn batterij kapot is gegaan tijdens het opladen die nacht?

Antwoorden (1)

beste lione
het kan zijn dat die is vast gelopen door dar die uitviel toen je hem gebruikte kunnen ze soms niet tegen wat je kan proberen is heb herstarten dat kan je doen door
de aan en uit knop en de volume omhoog knop 10 tot 25 seconde ingedrukt te houden en dan met de aan/uit knop hem weer aan te zetten. ik hoop dat het werkt anders moet je hem even laten na kijken. als het al een ouden telefoon is +2 jaar kan het gewoon zijn dat die kapot is

julius