Is mijn mobiel nog te redden door makeupremoverschade?

ik schaam me n beetje voor dit xd, maar is mijn mobiel nog te redden na dat er makeupremover op olie basis achter mijn scherm is gekropen? Ik heb een ander soort beeldscherm dan normale smartphones, maar een beeldscherm dat negatief wordt als je hem maar een beetje draait. what to do?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je iemand kent die handig is met telefoons, is het verstandig om de beeldscherm los te maken en te laten drogen. Wanneer dit niet mogelijk is haal je accu uit de telefoon en laat de telefoon, drogen liefst 24 uur in een geventileerde ruimte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Olie droogt niet op he?
capthavoc
9 jaar geleden
Je beeld werkt nog ?
Dan heb je kans dat hij alleen op de achterkant van het glas zit en niet zozeer op de display.
Als je de telefoon uit elkaar laat halen valt dit misschien simpelweg te reinigen
Olie verdamp helaas, de alcohol wel
met een beetje mazzel tast het de electronica niet aan
als het niet te diep is doorgedrongen niet teveel is
en snel wordt verwijderd. ik weet niet precies wat er anders is aan je beeldscherm ?
welk merk is het ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is dus een heel onbekend merk, polaroid en idd accu enz werkt wek, maar dr zit gwn en waterdruppel achter het beeldscherm wn die verplaatst ook als ik met mijn mobiel beweeg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Polaroid is natuurlijk een heel bekend merk, maar de telefoons en tablets en andere productfabrikanten hebben gewoon de rechten op het gebruik van die naam gekocht. Dat het scherm een beetje negatief wordt is gewoon doordat de kijkhoeken slecht zijn.

Antwoorden (1)

De enige manier is door het scherm los te halen. Dit kan met een hittepistool of een föhn waarmee je de lijm rond het scherm zacht maakt, en dan met bijv. een plectrum het scherm eraf haalt. Best een lastig klusje dus, en daarna moet je het scherm ook nog terugplaatsen, door gebruik te maken van de lijnresten, of hele dunne strookjes dubbelzijdig tape.