Is er een tom tom of een navigatie voor de brommobiel? of waar je je veersborden mee kan vermijden?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb een samsung galaxy ace

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TomTom instellen als fietsroute.
Probleem opgelost.
Kaart is opgesteld door gebruik te maken van auto's die op gewone wegen mogen rijden, dus niet op fietspaden.
Stel dus gewoon de fietsroute in op je TomTom, en hij brengt je waar je wezen wil, zonder gebruik te maken van autowegen of snelwegen.
Heb zelf een brommobiel en TomTom ingesteld als fiets.
Geen enkel probleem met autowegen of wegen waar je niet mag komen.

Antwoorden (5)

Denk niet dat dat bestaat.

Ik ben al een tijdje opzoek naar navigatiesoftware voor m'n bromscooter, dat bestaat maar dan stuurt hij mij nog wegen op waar ik totaal niet mag komen en waar ook geen weg parallel aan ligt waar ik wel op mag.

De brommobiel gaat daarin nog verder, omdat daar de regels nog 'moeilijker' voor zijn. Ik denk niet dat het bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de TomTom op mijn iPhone kan ik wel voor een route met beperkte snelheid kiezen. Dus daar kan je instellen dat je alleen wegen hebt waar je 50 mag. Anders even kijken of TomTom ook een app heeft voor uw telefoon. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er is geen speciale navigatiesoftware voor brommobielen.
Maar ik snap niet wat je bedoelt met veersborden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dit probleem daar ikzelf ook brommobiel rijd en het zelfde met een tomtom heb mogen meemaken.Het enige navigatiesysteem die dit redelijk omzeilen kan is het systeem van Garmin.Hierbij kan je de auto(snel)wegen en tolwegen uitschakelen.Auto(snel)wegen worden dan wel omzeilt maar het kan ook met dit systeem nog altijd gebeuren dat hij je een weg opstuurt waar een C9(verboden voor tractoren brommers en fietsen) bord staat.Het is ook een kwestie van zo ver mogelijk voor je uitkijken voordat je de aanwijzing van je navigatie opvolgt zodat je dit kunt vermijden.En dan zal je gewoon de weg moeten volgen die voor jouw brommobiel wel toegestaan is zodat hij een andere route kan berekenen.Maar zo'n C9 bord kan ineens zomaar door een wegbeheerder geplaatst worden op een weg waar je gisteren nog overheen mocht.Nee brommobielrijden blijft rijden met hindernissen dat is ook mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem met de TomTom , dat hij niet geschikt zou zijn voor brommobielen is niet waar.
Het gaat hierbij om de instelling.
Zet de TomTom gewoon op de fietsstand, en het probleem is opgelost.
Ik heb dit ook gedaan toen ik van Bourtange terug reed naar Leeuwarden.
Het was voor mij de laatst mogelijke instelling, daar ik alle overige instellingen al geprobeerd had.
In tegenstelling tot wat men zou denken dat de TomTom fietspaden zou aanwijzen, is dat niet het geval.
De wegenkaart van de TomTom word geregistreerd met een auto die niet op de fietspaden mogen komen
Hij maakt dus gebruik van alternatieve wegen om een fietsroute te vinden, en dat berekend hij.
En dat zijn wegen waar je ook met de brommobiel mag en kan rijden.
En bijkomend gelukje, het is ook de kortst mogelijke route die hij berekend.
Probleem opgelost lijkt mij.