Kost GPS buiteshuis (buiten WiFi) geld?

Ik heb de Fietsop app geïnstalleerd, en bij deze app moet je als je gaat fietsen je GPS aanzetten. Ik vroeg mij af, of dit kosten met zich meebrengt? Gaat dit van je 3G (abonnement) af, extra kosten, of is het gratis? (Samsung Galaxy Grand Neo)

Toegevoegd na 48 seconden:
buitenshuis*

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat gaat je handenvol geld kosten als deze app verbinding gaat zoeken met het internet. Er zijn legale alternatieven waarbij je de kaarten op je tel installeert en je dus geen internet verbinding meer nodig hebt.

Antwoorden (2)

Een gps werkt niet met wifi en kost dus geen geld (behalve voor de batterij). Voor een uitgebreider antwoord:
https://getknowed.wordpress.com/2015/07/13/hoe-werkt-een-gps/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn twee kanten aan dit verhaal.
De GPS op zich verbruikt zelf geen internet. De GPS is namelijk een systeem dat onafhankelijk werkt op basis van satellieten in de lucht.

Echter kan het zo zijn dat de apps die je gebruikt om de kaarten te krijgen misschien wél internet verbruiken. Je kan hiervoor in de plaats offline kaarten downloaden. Deze kosten meestal wel een geld, maar die zullen lager uitvallen dan dat je online kaarten gebruikt en moet betalen voor het internet.