Waarom krijg ik de 'Insufficient storage availible' error op mijn Huawei Ascend G6?

Ik heb als leentoestel even een Huawei Ascend G6 en ben best wel thuis in de smartphone wereld, maar heb hier echt nog nooit last van gehad en zou ook even niet weten hoe ik het moest oplossen.
Ik heb 4GB intern geheugen waarvan+/- 2GB gebruikt wordt door Android en Huawei's EMUI. De overige 2GB moet dan nog voor mij te gebruiken zijn. Nu wordt er 0.95 GB gebruikt door apps, en is er verder zo'n 900MB vrije ruimte. Als ik nu echter een 'App manager' open zie ik dat er nog ongeveer 50 MB ruimte is voor apps. Ik ben niet bekend met Huawei maar als ik het zo zie is er dus 1 GB voor apps en 1GB voor overige data. Ik gebruik alleen een paar benodigde apps en wil opzich best af van een aantal standaard apps. Deze kan ik echter zonder root er niet afkrijgen en ik ken ook geen root methode voor dit toestel(Huawei Ascend G6-U10). Ik vraag me ook af of het (dan mogelijk zonder root, als die niet te vinden is) mogelijk is om die ruimte voor de data, te gebruiken voor apps. Nog gekker vind ik dat als ik een app van ca. 2MB probeer te installeren, dit ook niet gaat, ook al heb ik 50MB vrije ruimte.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan en mij wilt helpen. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Alle App-data al verwijderd, caches geleegd en herstart?