Ik heb een nieuwe sd kaart in mijn huawei y530 gedaan maar ik kan geen apps downloaden. Hoe los ik dit op?

Ik heb een nieuwe sd-kaart gekocht. De opslag staat op de sd-kaart en hij geeft aan dat er 6.10 Gb vrij is. Maar ik kan geen apps installeren. Ook kan ik geen enkele app verplaatsen naar de sd-kaart. Ik heb ook alles wat op mn interne opslag staat verplaats naar mijn sd kaart. En kan nu nog steeds niks installeren, ook niet op de interne opslag. Hoe kan ik dit oplossen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Bij Android-toestellen kun je in de regel wel een extra SD-kaart bijplaatsen voor extra geheugen, maar apps kun je daarop niet installeren. Deze draaien alleen indien geinstalleerd op het interne geheugen van je telefoon. De extra opslag kun je (uitsluitend) gebruiken om data op te slaan zoals foto's, muziek, boeken, en om ongebruikte apps te parkeren. Dus helaas pindakaas, hoeveel geheugen je ook bijplaatst, je zult nooit echt veel actieve apps kunnen installeren, vooral niet als ze erg groot zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even ter verduidelijking : je kunt dat dus niet oplossen. Het is gewoon geen mogelijkheid om op die manier apps bij te plaatsen. Helaas pindakaas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Eh, Marleen... Allereerst: super dat je weer aktief bent op GV! Maar dan de inhoud: je begint je antwoord met de melding dat het bij Android-toestellen niet mogelijk is apps op de SD-kaart te installeren. Dat is echter niet juist. Ik heb een Android-toestel. Ik kan apps inderdaad niet direct op de SD-kaart installeren. Ik kan ze wel op het interne geheugen installeren, en ze daarna naar de SD-kaart verplaatsen. In twee stappen kan ik dus de apps wel degelijk op de SD-kaart installeren. Hier zitten wel kanttekeningen aan. De eerste is dat niet de hele app naar de SD-kaart wordt verplaatst, maar slechts een deel. Vaak wel het grootste gedeelte, maar een deel blijft altijd in het interne geheugen staan. De tweede kanttekening is dat sommige apps keurig updaten als er een update komt, maar dat andere apps weliswaar updaten, maar dat die daarbij de update geheel in het interne geheugen van de telefoon plaatsen - en dus niet op de SD-kaart. Als dat gebeurt zul je dus die betreffende app opnieuw van het interne geheugen naar de SD-kaart moeten verplaatsen. De derde kanttekening is dat niet alle apps zich naar de SD-kaart laten verplaatsen. Bij mij lukt het bij ruim de helft van de apps wel. Lang verhaal kort: het is bij de meerderheid van de apps wel degelijk mogelijk de apps op de SD-kaart te installeren, maar het is wel een gedoe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je ; weer wat geleerd. Ik heb het indertijd geprobeerd, maar met een paar apps wordt alleen maar het stukje dat over je eigen spel gaat (persoonlijke data) verplaatst / naar de sd-kaart gezet. En dat is helaas vaak maar een fractie van het spel. De meesten doen gewoon helemaal niks meer, althans, ik heb nog geen apps (voornamelijk spellen, die zijn altijd groot) gevonden die het blijven doen. Voor foto's en boeken en muziek is het echter ideaal, dat geeft al enorm veel lucht in je interne geheugen. Wellicht ligt het ook gewoon aan het soort apps dat je wilt verplaatsen. Bij mij gaat het meestal om apps van ruim boven de 40 mb ; als je daar 3 mb van kan verplaatsen is het veel, en ze updaten meer dan eens per week. Dat schiet gewoon echt niet op. Maar ik ga het toch nog eens met een paar proberen.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik heb even een paar apps bekeken: Firefox:
11.8 MB app in het interne geheugen
37.8 MB app op de SD-kaart
14.6 MB data in het interne geheugen
1.0 MB data op de SD-kaart Buienradar:
Laat zich niet naar de SD-kaart verplaatsen Adobe Acrobat:
10.6 MB app in het interne geheugen
17.4 MB app op de SD-kaart
640 kB data in het interne geheugen
672 kB data op de SD-kaart NS Reisplanner:
16.0 MB ap in het interne geheugen
12.3 MB app op de SD-kaart
176 kB data in het interne geheugen
0 kB data op de SD-kaart -- Ik kan apps alleen naar de SD-kaart verplaatsen wanneer ze het daarna blijven doen. Bij apps die niet vanaf de SD-kaart kunnen werken, zoals Buienradar, is de knop "Move to SD card" uitgegrijsd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha, yep , totaal andere apps dan ik heb dus. (Voornamelijk grote spellen). De kleintjes verplaatsen heb ik eigenlijk nog nooit overwogen.
Cryofiel
8 jaar geleden
Mijn grote jongens zijn: Navmii:
76.2 MB app in het interne geheugen
106 MB app op de SD-kaart
9.2 MB data in het interne geheugen
2.6 GB data op de SD-kaart Sygic
73.2 MB app in het interne geheugen
53.1 MB app op de SD-kaart
136 kB data in het interne geheugen
0 kB data op de SD-kaart OsmAnd:
24.5 MB app in het interne geheugen
45.0 MB app op de SD-kaart
160 kB data in het interne geheugen
2.8 GB data op de SD-kaart
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het toestel is geroot, kun je de apps ook linken (verplaatsen, maar het besturingssysteem denk dat ze intern staan) aan de SD-kaart. Dat kan met de app Link2SD. Het werkt erg goed.
het is alee mogwlijk om apps naar he sd kaart te zette met ROOT