Wat weerhoudt een telefoonprovider ervan om een telefoon te updaten?

In mijn geval; de HTC Magic - vodafone branded. Wat weerhoudt hun ervan om de Magic van Andriod 1.6 maar bijv Froyo (Andriod 2.1) te updaten?
Er waren eerst speculaties dat het feb. 2010 was, daarna uitgesteld tot mei 2010 en hoever ze het nu hebben uitgesteld, who knows..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Alle telefoonproviders zijn één pot nat, iedereen wordt belazerd en zij worden stinkend rijk.

De prijzen zijn torenhoog, en nog even iets, als jij veel belt kost dat hen niets extra, jij betaald wel extra.

Tegenwoordig zijn veel providers over gestapt op betalen per minuut, dus 1 seconde bellen is 1 minuut betalen en 1 minuut en 1 seconde bellen is 2 minuten betalen. Dit is tegen de Europese regelgeving dus bij KPN en Hi kan je terug naar een oud abonnement, het voordeel is dat je na de eerste minuut bellen pas per seconde betaald. Het nadeel is dus die eerste minuut, dus ook al bel je 5 seconde of 1 minuut, je betaald voor 1 minuut. Ik roep iedereen dus ook op om geen korte gesprekken meer te houden maar bij 59 seconden op te hangen.

Telefoons updaten is niet zo gepiept, dat kost veel tijd en daar is een team wel een tijdje mee bezig, dus kost het ook geld. En ja, geld, dat is waar zij van houden en liever niet uitgeven.

Want trekt de provider meer klanten als zij haar klanten een update aanbied? Nou ik weet zeker van niet, wie let daar nou op bij de aankoop van een telefoon of abonnement?