Kan je navigatie gebruiken op de ipad zonder internet ?

Ik wil een ipad aanschave voor mijn auto. Ik wil de ipad gaan gebruiken voor navigatie in mijn auto, ook omdat ik naar het buiteland ga is mijn vraag: Kan ik gewoon tomtom downloaden zonder dat ik internet of een abonnement nodig heb ? lijkt mij wil omdat het gewoon kaarten zijn. Ik vroeg dit aan de verkoper van de apple store en die vertelde dat ik er een moest aanschaven met simkaart, omdat ik internet nodig moet hebben en GPS (logisch)

Een van jullie ervaring ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.4K

Antwoorden (3)

Als je wilt navigeren met bv. TomTom, dan kan dat prima zonder internet. Wel zul je vooraf de (updates van) kaarten moeten downloaden. Maar dat doe je thuis en niet onderweg.

Veel navigatie-apps, waaronder TomTom, kunnen je ook waarschuwen voor files etc. Die informatie komt wel via internet binnen. Dat mis je dus als je zonder internet gaat navigeren. Maar voor GPS heb je geen internet nodig.
bamibal
8 jaar geleden
Je moet GPS hebben om TomTom te gebruiken de goedkoopste oplossing is om een zogenaamde 'GPS Receiver' te kopen: http://www.ebay.com/bhp/ipad-gps-receiver
Daarmee kan je wel TomTom gebruiken zonder internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt niet zo zeer internet nodig, alleen een GPS, en bij iPad's zitten die alleen in de versie met simkaart. Ik gebruik de Google Maps app, en die werkt prima zolang je als je nog internet hebt de route instelt! Wil je tijdens het rijden de route instellen, neem een goedkoop abonnement voor alleen internet. Ik zou trouwens geen geld uitgeven aan dure navigatie apps, Google Maps werkt net zo goed, en heeft tenslotte ook Waze integratie!