Van welk materiaal zijn dingen zoals een GameBoy gemaakt?

Ik ben erg benieuwd van welke kunststof een GameBoy Advance is gemaakt, het lijkt me dat alle GameBoy's wel van het zelfde materiaal zijn gemaakt dus vandaar mijn generaliserende manier van vragen.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar het fabrieksproces, welke bewerkingen hierbij gebonden zijn en bijvoorbeeld welke materialen een dergelijke fabriek inkoopt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een GameBoy is een computer. Een elektronisch apparaat dus.
Die wordt in meerdere fabrieken gemaak.
Het hoesje wordt geperst van kunststof korrels.
De processor wordt gemaakt in een fabriek met zeer complexe apparatuur.
De grondstoffen zijn Silicium, Borium en Fosfor, maar het fabricageproces is zeer complex. Het bestaat oa. uit zuivering, dotering, belichting, ontwikkeling, etsen, etc.
En dat alles in volkomen stofvrije ruimtes.
Andere onderdelen, zoals weerstanden, condensatoren en spoelen worden weer in een andere fabriek gemaakt.
Printplaten ook weer in een andere fabriek.
Schroefjes en lijm weer in andere fabrieken.
Tenslotte vindt assemblage plaats in weer een andere fabriek, met pick en place robots, vertinningsbaden, en nog enig handwerk.