Nu Whatsapp en Instagram overgenomen zijn door Facebook kan Facebook de apps aan elkaar linken. In Whatsapp zelf is nog geen reclame omdat werd afgesproken om de app te laten zoals het is buiten de reguliere updates. Door de aankoop van Whatsapp heeft Facebook er grosso modo 450 miljoen gebruikers bij gekregen.

Dwz; nog meer specifieke informatie over de eindgebruiker verzamelen en dus uiteindelijk betere en gerichtere reclame aanbieden. Bv. Wat je net opgezocht hebt op Facebook komt in een reclamebannner tevoorschijn op Instagram.

Whatsapp is eenmalig betalend bij aankoop, en als meest gebruikte messaging app ter wereld kan dit tellen. Relatief gezien liggen de kosten van een messaging app ook veel lager dan andere projecten van die grootte.

Het is al meermaals in het verleden gebleken dat Whatsapp zich niet aan zijn beloften hield, meerdere privacyregels werden geschonden. Nu dat Facebook dit alles heeft overgekocht ga ik er dus van uit dat zij informatie zullen gebruiken voor verschillende doeleinden. Zoals reclame, en laat het net dat zijn waar het in deze wereld om draait.

"We may use both your Personally Identifiable Information and certain non-personally-identifiable information (such as anonymous user usage data, cookies, IP addresses, browser type, clickstream data, etc.) to improve the quality and design of the WhatsApp Site and WhatsApp Service and to create new features, promotions, functionality, and services by storing, tracking, and analyzing user preferences and trends. Hopefully we improve the WhatsApp Site and Service and don’t make it suck worse. We may use cookies and log file information to: (a) remember information so that you will not have to re-enter it during your visit or the next time you use the WhatsApp Service or WhatsApp Site; (b) provide custom, personalized content and information; (c) monitor individual and aggregate metrics such as total number of visitors, pages viewed, etc.; and (d) track your entries, submissions, views and such."

https://www.whatsapp.com/legal/?l=he