Is het slecht voor de batterij om je iPod elke nacht aan de lader te leggen?

En dan niet tot hij vol is, maar gewoon de hele nacht.

Toegevoegd na 17 uur:
Meestal is mijn batterij dan ook helemaal leeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee de nieuwere type batterijen van Apple kunnen hier gewoon tegen.
Bijna alle mobiele telefoons tegenwoordig volgens mij ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik moest laatst een nieuwe batterij voor mijn telefoon kopen en de verkoper vertelde mij dat het goed is om hem af en toe niet te laden totdat ie bijna leeg is. Waarom weet ik niet maar hij klonk geloofwaardig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is slecht als je hem om elke beetje oplaad dus ik raad je aan om soms gewoon de batterij leeg te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is absoluut niet slecht voor je toestel en/of batterij. Iedereen kent het broodje aap verhaal dat als je steeds oplaadt, je batterij achteruit gaat. Je iPod heeft een long life rechargeable lithium batterij, deze zijn niet (wetenschappelijk bewezen) niet kapot te krijgen mits je hem niet nat maakt of in extreme temp. Laat liggen zoals 40 graden Celsius of -15 graden Celsius. Zolang je dus goed bent voor je apparaat en je houdt m in je zak, dan is het apparaat goed voor jou. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want het moet wel met j iPod bij mij is me iPod na een dag al op ! En aangezien iPods veel worden gebruikt hebben ze daar wel op gelet dus je kan gerust je iPod iedere nacht opladen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een keer is het niet erg, ga je dit structureel doen dan heeft het wel degelijk invloed.

Het is heel simpel uit te leggen met een voorbeeld:

Jij hebt thuis een thermostaat voor de verwarming. Je stelt hem in op 21 graden en die thermostaat zorgt ervoor dat je kamer 21 graden wordt. Maar die warmte gaat ook weer weg door de isolatie o.i.d. Het gevolg is dat de thermostaat weer de opdracht geeft aan de CV om de kamer te verwarmen totdat het 21 graden is.

Bij een oplader gaat dat niet anders dan bij een thermostaat. Je laadt je accu op, maar er blijft contact tussen + en - want je haalt hem er niet af. Door dat contact ontstaat er spanningsverlies, waardoor de lader dat verlies weer aanvult.

De gemiddelde Li-Ion accu van deze tijd gaat ongeveer 1000 ladingen mee, maar jouw lader laad zo'n accu via deze weg ongeveer 30x op. Je verspild dus een hele hoop laadpogingen.