Hoe zet je het sluitergeluid uit bij de iPhone 5S?

Ik blijf steeds een geluidje horen wanneer ik een foto maak, zelfs als ik de mute-knop omzet, wat door velen als oplossing wordt gegeven. Heeft iemand ditzelfde probleem en/of weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Niet ! Het sluitergeluid is verplicht in een aantal grote landen. Men wil voorkomen dat er al te stiekeme foto's gemaakt worden. In Japan was het b.v. ooit een 'hobby' van mannen om onder de rokken van vrouwen ongemerkt een foto te maken. Met het verplichte sluitergeluid is daar effectief een einde aan gemaakt. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens een foto te maken als je je oortjes in de telefoon hebt. Dan gaat het geluid via de oortjes en dat is vrijwel niet hoorbaar. Ik weet niet of het werkt maar t kwam ineens in me op. Ik heb ook een iphone 5s maar die heeft daar geen last van
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
T zou inderdaad moeten werken. Heb het net even geprobeerd. Geluid aan en oortjes erin. Het sluiter geluid komt dus via de oortjes en hoor je niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf als ik oortjes in heb, blijf je het geluid horen helaas

Antwoorden (1)

Niet !

Het sluitergeluid is verplicht in een aantal grote landen. Men wil voorkomen dat er al te stiekeme foto’s gemaakt worden.

In Japan was het b.v. ooit een ‘hobby’ van mannen om onder de rokken van vrouwen ongemerkt een foto te maken. Met het verplichte sluitergeluid is daar effectief een einde aan gemaakt. :-)

Omdat het in invloedrijke landen verplicht is, is het voor het gemak maar bij alle digitale fotocamera's en telefoons voor iedereen onmogelijk om het sluitergeluid uit te zetten.