Virus in blackberry, toont 'loading...' en knoppen werken niet meer, hoe op te lossen?

Mijn broertje heeft waarschijnlijk een foute app met een virus gedownload. Nu toont het scherm constant 'loading...' en werken alleen de buitenste twee knoppen nog. Het 'toetsenbord' lijkt ook nog te werken, maar doordat o.a. de middelste knop niets doet is de telefoon praktisch onbruikbaar geworden. Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere ervaring met een virus in blackberry? Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Toegevoegd na 53 seconden:
Het gaat om een blackberry curve.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Meestal is er voor een fabrieksinstellingen reset een toetscombinatie. Is die er niet ga zoeken naar een goede rescue app op internet en zet hem erop door je telefoon aan je computer aan te sluiten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je BlackBerry resetten is vaak een eerste stap in het oplossen van een probleem met je BlackBerry. Er zijn verschillende soorten reset die je op je BlackBerry kunt uitvoeren: soft, dubbel soft en hard.

BlackBerry Soft Reset
Deze voer je uit door de knoppen ALT+RIGHT SHIFT (CAP) + DELETE tegelijkertijd in te drukken. De soft reset stop alle applicaties op je BlackBerry en maakt opnieuw verbinding tussen je BlackBerry toestel en de computer. Deze soft reset werkt niet met BlackBerries uit de Pearl serie.

BlackBerry Dubbel Soft Reset

Timing is belangrijk bij een dubbel soft reset. Voer eerst een soft reset uit door ALT+RIGHT SHIFT (CAP) + DELETE tegelijkertijd in te drukken. Het scherm zal dan op zwart gaan. Als het scherm niet meer zwart is moet je wederom ALT+RIGHT SHIFT (CAP) + DELETE tegelijkertijd in drukken. Dan zou je weer een zwart scherm moeten zien gevolgd door een scherm met de tijdsaanduiding.

BlackBerry Hard Reset

De Hard Reset voer je uit door de batterij uit je BlackBerry te verwijderen, terwijl het toestel nog aan is. Laat de batterij 30 seconden eruit en plaats hem dan weer in het toestel. Je BlackBerry zal dan opnieuw opstarten.

Toegevoegd na 3 minuten:
als jouw telefoon het weer doet zou ik een backup maken met dit programma