Waarom duidt iPhone verkeerde batterijlading aan?

Ik heb een lastig probleem met mijn iPhone. Er is iets mis met de batterij denk ik. Het begon vorige week. De batterij was zo goed als leeg (10 %). Ik stak hem één minuut in, en hij was reeds 82 % vol. Ik liet hem voor de rest van de nacht opladen. 's Ochtends nam ik hem uit de later en had 100 %. 's Middags keek ik op mijn iPhone en had nog maar 50%! Na hem 10 minuten te gebruiken nog maar 11 %. Voor de rest van de dag (tot 's avonds 22 uur) had ik 11 %.

Dit is duidelijk niet normaal! Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoorde een tijdje geleden meerdere mensen over het zelfde probleem praten. Het blijkt dan dat je de accu moet kalibreren. Dit betekent dus dat je de accu eerst helemaal leeg laat lopen. Vervolgens als de telefoon leeg is eerst een aantal keer proberen te starten om zo te kijken of dat er geen rest lading in zit. Daarna je telefoon helemaal laden zonder hier wat mee te doen (Ja hij gaat aan etc maar verder in de vliegtuigmodus zetten en laten doen tot de accu 100% is). En daarna eens kijken of dat iets helpt. Aldus de mensen die het probleem hadden was het vele malen minder. Ik heb er zelf nooit last van omdat ik eens in de week mijn accu kalibreer op deze manier. Grtz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heeft mijn probleem opgelost, tezamen met die Battery Doctor app!

Het beste antwoord

Het downloaden van een goeie batt app kan uitkomst geven en je ene goed inzicht geven in wat elke app verbruik en of je het nodig vindt deze aan te hebben.

Eventueel kun je daardoor bepaalde services uitzetten, zoals bleutooth bijvoorbeeld
Vaak kan deze ook bepalen of je accu echt slecht is
of dat je gewoon teveel apps aan hebt staan

onderstaande link helpt je wel op weg

Dit kan je altijd proberen voordat je een dure accu wilt vervangen wat misschien
helemaal niet nodig is ?
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
App is gedownload, eens kijken wat hij geeft
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HET PROBLEEM IS GROTENDEELS OPGELOST! Hij blijft nog altijd lang op één bepaald getal staan wat raar is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heeft mijn geholpen, tezamen met het volledig laten leeglopen en vervolgens volledig laten opladen van mijn iPhone! Bedankt!

Andere antwoorden (2)

ja dat is inderdaad vreemd… bij mij laad hij ook wel redelijk snel op maar zo snel…
je kan je iphone eens helemaal af leggen, even laten rusten (zo'n kwartiertje) en dan weer aanleggen. als dat niet lukt kan je naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had ook zoiets gehad, van50% ineens naar 10% en heel snel leeg en ook snel weer vol!
Bij mij bleek de accu stuk te Zijn, in de apple store in A-dam kon dit binnen een uur gemaakt worden omdat hij nog geen jaar oud was.
Daar zeiden ze me ook dat het in 95 van de 100 keer op te lossen is door je hele telefoon te resetten! Alles er af, en fabrieks instellingen terug zetten. Intellingen, algemeen, stel opnieuw in,wis alle inhoud en instellingen.
Wel even een backup maken eerst!