Hoe stel ik de lettergrootte van mijn SMSjes op Android (Samsung Galaxy S4 mini) terug op normaal?

Ik was onlangs een SMS aan het lezen toen ik ineens heel grote letters kreeg te zien, ik vermoed dat ik iets had aangeraakt maar nu vind ik niet meer hoe ik de letters weer op klein kan zetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30.4K

Antwoorden (2)

Als je je SMS opent, zie de lijst.
Als je dan op de menu knop drukt (meest linkerknop, niet de middelste home knop) krijg je een menu.
Daarin staat o.a.:
- Smiley invoegen
- Tekst toevoegen
- Dia toevoegen
- ....
- Tekstgrootte (helemaal onderaan, heb een gewone S4)

Selecteer dus tekstgrootte. Hierin kan je het instellen zoals je zelf wilt. Bij mij is Extra Klein de standaard. Je hebt in totaal 6 mogelijkheden. Kies er een die bij je past :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je je SMS opent, zie de lijst.

Dit mag wat duidelijker nu ik het terug lees.
Kort gezegd, open een sms-je. Als je je berichten box opent, kan je een willekeurige afzender pakken en dan een willekeurig smsje pakken

Korter kan ook:
Open je berichten box en open het menu met de touch-knop linksonder (dezelfde als ik hierboven beschreef)
Tekstgrootte is dan de een-na-onderste optie.

Toegevoegd na 49 minuten:
Werkt kennelijk alleen voor de S4.
En niet voor de S4 mini.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, bedankt voor de suggestie, maar bij de S4 mini gaat dit dus niet. In het menu dat ik te zien krijg (ik had het natuurlijk zelf al eerder geprobeerd) komt er geen mogelijkheid tot instelllen van tekstgrootte. De antwoorder die na jou kwam heeft wel gelijk, het kan met de volumeknop. Daar moet ik blijkbaar per ongeluk op hebben gedrukt toen ik een bericht aan het lezen was. Toch bedankt voor de moeite!
Thecis
9 jaar geleden
Graag gedaan! Ik laat het antwoord wel staan voor de S4 gebruikers :-)
Je toets waarmee je normaal het geluid regelt werkt ook ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel. Het is trouwens de enige mogelijkheid op de S4 mini blijkt. Want in de menu-opties staat die mogelijkheid er niet bij.
Alvast bedankt, je krijgt natuurlijk het beste antwoord maar ik laat de vraag nog even staan zodat anderen er ook iets kunnen van opsteken.
Thecis
9 jaar geleden
ah. volumeknop werkt ook voor de S4, wist ik niet :-)
+ voor het antwoord, weer wat geleerd.