Waarom verschillen opladers/accu's in volt en mAh?

Ik heb dus een iPad lader van 12volt en ik heb een lader bij mijn telefoon (lg g3) van 5volt. Wat is het verschil hiertussen en kan ik ze beiden door elkaar gebruiken?
En wat is het verschil in mAh output? Ik keek naar van die powerbanks en een zo'n power bank had 2 USB's output, een 1 mAh en een 2,1 mAh. Op de lader van mijn telefoon staat 1,8 mAh.
Kan ik mijn telefoon dan wel op de 2,1 mAh van de power bank aansluiten? En zou mijn telefoon sneller laden met de iPad lader omdat deze 12 volt is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voltage moet gelijk zijn.
mAh is de hoeveelheid stroom die geleverd kan worden. die mag verschillen, het opladen duurt alleen langer als die niet hoog genoeg is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je dat de voeding van de iPadlader 12V is. Dan kan je de iPad opladen via de sigarettenaansteker van je auto. Maar de ladert levert gewoon de standaard 5V.

Het beste antwoord

Ze verschillen niet in voltage de iPad lader is namelijk geen 12V, maar deze is 5V en kan 2A leveren.(dus zo'n 10W)
In principe is het zo dat hoe hoger de (m)A is hoe sneller je iPad of telefoon geladen wordt, maar hier zit wil een grens aan. Kan bijvoorbeeld de iPad niet laden op een iPhone lader als ik op de iPad bezig ben, bij spelletjes loopt de batterij met lader zelfs leeg... Maar als je telefoon 1.8mAh 'trekt' dan kan de powerbank dat dus makkelijk leveren(2.1mAh)

Toegevoegd na 1 minuut:
De cijfertjes zijn zelfs nog iets rooskleurige:

PC USB 5 volts 0.5 amps 2.5 Watts
iPhone Charger 5 volts 1.0 amps 5 Watts
iPad Charger 5.1 volts 2.1 amps 12 watts