Hoe fix ik een hard bricked Smartphone?

Beste gebruikers,

Ik heb laatst geprobeerd een custom ROM op mijn Htc One X te zetten, maar dat faalde. Ik zit nu vast in de PhilZ touch 5 scherm en kan niet meer terug naar mijn stock ROM ( Htc Sense.) Ik kan ook niet mijn telefoon connecten op de computer want de usb doet het ook niet.

Iemand verstand met dit soort problemen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hallo Tofast,

Allereerst goed nieuws. Je telefoon is niet hardbricked. Dit zou namelijk betekenen dat je telefoon niet eens meer aan gaat. Jij kan blijkbaar nog in je recovery komen. Kan je ook nog in de downloadmodus komen? Ik heb een Samsung toestel en ik moet dan power, vol naarbeneden en homeknop indrukken. In de download modus zou je dan via het programma ODIN software kunnen installeren. Zoek op de HTC site naar je stock firmware en zet deze op die manier op je telefoon. Op youtube is hiervoor vast een stappenplan.
Het nadeel van de One X is wel dat je geen geheugenkaart kan toevoegen. Anders had je een Rom op je geheugenkaart kunnen zetten via de PC en deze in je telefoon kunnen doen. Als je in de toekomst nog een keer een nieuwe telefoon krijgt en weer een andere Rom wil flashen, neem er dan 1 met expendable memory. Stuk makkelijker.
Kan je niet in de downloadmodus komen, zou je kunnen proberen een OTG kabel te kopen. Zo kan je een USB aan je telefoon hangen. Zet dan een Rom op de USB en installeer deze zo. Ik heb geen idee alleen of dit werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! Ik zal het eens proberen. En ik kan wel gewoon in de downloadmodus komen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je uberhaupt wel verstand van dit soort zaken? ten eerste is ODIN alleen voor Samsung. Ten tweede kan je niet zomaar de Stock Rom op je toestel en ten derde kan ik mijn toestel niet conecten op de pc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, hij heeft er verstand van maak ik uit het verhaal op, maar alleen met Samsung-toestellen (net zoals ik, anders kon ik je misschien wel helpen als ik ook een HTC had). Bij Samsung kun je via een bepaalde website alle stock firmwares downloaden. Misschien kun je dit proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714.