fotokwaliteit van lg arena 5mp

ik heb dus de arena,maar de foto's die ik ermee maak zijn bar slecht,terwijl 5mp volgens mij best veel is voor een gsm.
In het begin waren de foto's wel scherp.
Heb het toestel nu ook weer terug op fabrieksinstellingen gezet,maar het is nog steeds niks !
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Is ie ooit gevallen?
Is de lens schoon of zit daar een vieze waas over? Dat kan ook zorgen voor foto's die niet scherp lijken.
Fotografeer je vanaf een afstand die wel scherp te krijgen valt? (dus niet te dichtbij of ver weg?)
Fotografeer je op plekken waar het licht genoeg is? (te donker kan vlekkerig maken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het kan zijn dat de instellingen niet op optimaal staan maar het beeldschermpje kan ook niet alle pixels van de camera laten zien dus als je het op de computer zet (zonder converteren) zou de foto scherper moeten zijn.
Verder een schone lens en JPEG kwaliteit voor scherpe foto's maar dat is meer voor fotocamera's waarbij je dit in kan stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 MP zeggen niets over de kwaliteit!
Het zegt alleen iets over de formaat van de foto's, 5 mp is ideaal als je een A2 wilt printen, maar voor standaard foto's op het internet is het een overkill en neemt het alleen maar ruimte in beslag die ergens anders goed voor gebruikt kan worden.

Ik weet niet hoe goed of slecht die camera is, maar als je scherpe foto's wilt maken dan moet je goed focussen, handmatig de juiste opties gebruiken van de camera.
Voor sport foto's hebben veel telefoontjes een sportstand en voor close ups een macro stand.

Nogmaals MEGAPIXELS zeggen niets over de kwaliteit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zegt toch:
"In het begin waren de foto’s wel scherp."
Dus ik niet waarom je dit antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa mmm daar zit wat in, dat klopt wat je daar zegt.
Dan hou ik het erop dat het met de instellingen niet meer goed gaat, iets staat verkeerd ingesteld. De camera moet dingen automatisch focussen of juist handmatig, misschien zit daar het probleem ergens. Een andere goede reactie was dat het wellicht aan vuiligheid ligt, dit is makkelijk te controleren door de lens te bekijken/schoon te maken.
klinkt als hele vieze lens of krasjes.
zeker omdat je zegt dat ie het in het begin beter deed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso even schoonmaken, dit kan soms helpen.
Gebruik je wel de automatische scherpstel functie? (knopje half ingedrukt houden tot hij scherp is, dan doordrukken). Als je te snel doordrukt willen foto's nog wel eens onscherp worden, zeker bij mobiele telefoons omdat sommige modellen wat tijd nodig hebben om de foto te verwerken/scherp te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de instellingen weer terug hebt op de originele, blijft over:
1. Je maakt nu steeds een (bedienings)fout die je eerder nooit maakte.
2. Een fysiek mankement.
3. Een hele vieze lens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherpte kan je alleen controleren als je zoom-ed naar 100%. Hierbij wordt elke pixel op het scherm een pixel van het beeld.

Scherpte heeft niets te maken met de hoeveelheid pixels. Het heeft meer te maken met de kwaliteit van de chip en de kwaliteit (en schoon zijn) van de lens.

Misschien kan je een voorbeeldfoto erbij plaatsen, dan kan beoordeeld worden waar je tegenaan loopt.