Hoe voorkom ik een icloudlock bij het kopen van een iphone?

ik ben van plan een iphone te kopen op marktplaats maar hier zitten een aantal keerpunten aan. weet iemand toevallig iets over hoe je een icloudlock kan herkennen en misschien voorkomen, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wilt u het voorkomen, het is toch handig?

Antwoorden (1)

Een iCloud activatie lock (ook wel een iCloud activation lock of iCloud lock genoemd) is een activeringsvergrendeling die door Apple is ingevoerd in iOS 7. Door het inschakelen van de iCloud lock wordt het lastiger om een verloren of gestolen toestel te gebruiken. Na het herstellen en / of updaten van een iPhone, iPad of iPod Touch wordt er om een specifieke Apple ID gevraagd. Zonder deze gegevens kunt u geen gebruikmaken van het toestel. iCloud locks komen ook veel voor bij toestellen die worden verkocht, bijvoorbeeld via eBay of Marktplaats.

Om het te verwijderen kost het € 137,50 per toestel. De iCloud lock kan worden verwijderd op de iPhone 4, 4S, 5, 5C, 5S, 6, 6 Plus en alle iPad modellen.