Wanneer, wat en hoe zie ik nou op mijn smartphone (Samsung Galaxy S5830) wanneer ik internet vanuit mijn bundel en wanneer ik dat doe via Wifi?

Ik snap er niets meer van. Als ik thuis internet moet ik dat kunnen zien. Ik zie inderdaad mijn thuisnetwerk, en als ik in de trein zit wordt dat bijvoorbeeld ook aangegeven. Maar thuis staat steeds 'verbinding verbroken' en als ik klik op 'wifi-netwerken'en dan mijn thuisnetwerk (UPC,daarachter staat een getal, gevolgd door de tekst 'uit, beveiligd met WPA/WPA2 PSK'). Als ik daarop klik kan ik 'verbinden, vergeten of annuleren' en als ik op 'verbinden' klik krijg ik telkens weer de melding'verbinding verbroken'.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Poet
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is je vraag dan "hoe kan ik verbinden met Wifi?"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien komt het daar op neer, ja. Maar dan wel rekening houdend met al die rare meldingen, die ik krijg. Mogelijk weet iemand een heldere site, die echt stap voor stap alles duidelijk uitlegt?

Antwoorden (2)

Even klikken op vergeten en weer opnieuw instellen. Ik heb daar vaak last van in de trein etc. Of het ligt aan je netwerk zelf. Trek de stekker van de modem 10 sec uit en weer in. Even wachten, daarna moet ie het doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je gebruik maakt van je bundel, staat er een 3G-icoontje. Wanneer je met een wifi-netwerk bent verbonden, zul je een wifi-icoontje zien.

Als ik je toelichting lees, lijkt het erop alsof er iets mis is met je thuisnetwerk. Een remedie kan zijn het netwerk te verwijderen uit je lijst van wifi-netwerken en deze opnieuw toe te voegen, dus ook het wachtwoord opnieuw invoeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thuis kan ik wel gewoon internetten op m'n PC.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm, oké. Toch werkt een mobiel wel eens anders, het netwerk eens verwijderen en opnieuw toevoegen kan helpen. Of heeft dit ook niet de oplossing gebracht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, was hier even niet...ik krijg het netwerk niet eens verwijderd. Of ik doe iets verkeerd. Daarom: ik snap er steeds minder van. Ik denk dat ik maar 'ns zo'n smartphone-shop binnen stap.