kun je software die geschikt is voor windows ook installeren op een Android toestel?

Ik heb een goed anatomische programma op mijn laptop, maar voor onderweg zou dit ook wel relaxt zijn om bijv. Op mijn tablet of smartphone te tonen. Kun je zo'n massage programma ook op je Android toestel installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kan niet

Het beste antwoord

Nee dat kan zeker niet en wel om twee redenen. De eerste, en de meest bepalende, is dat het twee verschillende systemen zijn. Net als PC en Mac. Daarnaast worden Android tablets en smartphones op ARM processoren gemaakt terwijl jouw laptop een X86 processor draait. Ook daar moet software maar net voor beschikbaar zijn. Gewoon 'een Windows' tablet kopen is er dus ook niet bij. Wanneer je een Windows 8 tablet gaat kopen zul je in de gaten moeten houden dat het geen Windows 8 RT model is. De RT's hebben namelijk ook een ARM processor en als jouw software daar niets mee kan, werkt het dus niet.

Citrix werkt inderdaad aan virtualisatietechnieken en het is natuurlijk ook een mogelijkheid om via een remote desktop app te werken. Dan leg je live verbinding met jouw laptop thuis. Die dus aan moet staan en wat dus ook onderweg om een internetverbinding vraagt.

Wellicht is het wat om te kijken of er tussen de gigantische hoeveelheid Android apps, ook één zit die vergelijkbaar is met jouw software op de laptop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed uitgelegd ;)..... Als ik wat hoger zat in niveau had ik je een duimpje gegeven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks :-)

Andere antwoorden (1)

Nee, het is helaas niet mogelijk om Windows-programma's te gebruiken op een Android-apparaat. Wel is het bedrijf Critix (en ook de ontwikkelaars achter het bekende 'Wine' voor Linux) bezig met dit concept; eind dit jaar komen ze met een testversie voor ontwikkelaars.

Maar nu is het helaas nog niet mogelijk op Android (wanneer je geld over hebt zou je natuurlijk wel een Windows-tablet kunnen kopen; dan is het wel mogelijk).