Welke smartphone voldoet aan mijjn verwachtingen?

Ik heb nu al 3 jaar een Samsung Galaxy S2, en ben nu aan vervanging toe aangezien deze te vaak vastloopt en lagg en dergelijke, na te hebben gegoogled schijnt dit bij ongeveer alle Samsung toestellen het geval te zijn door de gigantische bloatware op het ui van Samsung's toestellen, de TouchWiz skin. Dit weerhoudt mij ervan de Samsung Galaxy Note 3 te kopen, want zonder die ui met al die troep zoals apps die er standaard op staan en je niet kunt verwijderen zou het een prima toestel zijn want de hardware is top.
Nu zat ik verder nog te twijfelen tussen de HTC One M8 en de LG G3, maar over elk toestel lees ik wel negatieve dingen en dat vind ik zonde want het zijn allemaal dure toestellen en dan verwacht ik dat ik gwn een betrouwbare smartphone kan kopen voor dat geld.

Mijn eisen zijn dus een zeer betrouwbare telefoon die geen last heeft van lagg of vastlopen, goeie batterij levensduur, snel toestel zodat het wachten na klikken minimaal is, 5 - 5.7 inch schermgrootte, mooi beeld dus sowieso HD, goeie speakers zoals de HTC One M8 heeft spreken mij erg aan maar vrij weinig toestellen hebben dit dus is niet per se een must, prijs liefst niet hoger dan 550 euro, en een smartphone waar niet te veel troep op staat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je een Android-toestel zoekt zonder veel software-extra's, dan is een Nexus iets voor jou. Een Nexus bevat alleen de standaard Android, zonder toevoegingen van fabrikanten als Samsung en HTC.
De Nexus 5 kost €399.
bamibal
9 jaar geleden
Elk toestel heeft sowieso nadelen. Voor rond de €500 heb je sowieso een razendsnel toestel. Elk toestel wordt ook met de jaren trager, omdat apps nou eenmaal zwaarder worden. Een factory reset zal ook een deel van de traagheid oplossen. Als je de moeite wil nemen je telefoon te rooten, kan je bloatware sowieso verwijderen. Er zijn ook goede spelers op de smartphonemarkt bijgekomen. Kijk bijvoorbeeld ook eens richting Oppo, Huawei en Oneplus. Zelf heb ik een S5 en totaal geen last van lag enz.