Past een silicone iphone 5 hoesje op een iphone 5c?

Ik heb een iphone 5c gekocht en wil graag een silicone hoesje kopen maar dat is goor een iphone 5/5s. Maar omdat het rekt, kan het dan ook niet om een iphone 5c passen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De vorm van een iPhone 5C is heel anders dan een iPhone 5S. De 5C is hoger, breder, dikker dan de 5S.

Da afmetingen van een 5S zijn: 123,8 mm x 58,6 mm x 7,6 mm. Die van een 5C zijn: 124,4 mm x 59,2 mm x 8,97 mm. Ook zijn de rondingen in de beide iPhones verschillend van elkaar

Hoewel een siliconenhoesje wel iets zal rekken krijg je door de andere vorm en afmetingen mogelijk wel strepen/vlekken in het hoesje op plaatsen waar het hoesje meer uitrekt dan waar hij voor ontworpen is.

Daarnaast zullen waarschijnlijk de uitsparingen/knoppen op het hoesje (voor de knoppen aan de zijkanten, onder- en bovenzijde en achterzijde voor de camera) door de andere afmetingen niet op de juiste plaats zitten.

Daarom geen hoesje kopen voor een ander model dan jij hebt. Als je een 5C hebt dan ook een hoesje voor een 5C kopen. Waarschijnlijk zal het aanbod voor de 5C lager zijn dan voor de 5S maar als je zoekt zul je er vast wel een vinden (eventueel in het buitenland (e-Bay, Amazon) zoeken).