Hoe bestanden kapotte mobiel overzetten naar laptop?

Ha iedereen, gisteravond is er een barst in het display van mijn mobiel gekomen. De pop-ups van berichtjes bleven wel binnenkomen, maar het scherm doet het dus niet meer. Ik heb de smartphone van mijn moeder geleend en daar mijn SIM-kaart in gestopt, heb eerst WhatsApp opnieuw moeten downloaden voordat hij mijn nummer daar pakte en WhatsApp herstelde alleen een paar groepsgesprekken. Tussen 'Mijn Contacten' in WhatsApp staan nog steeds alleen de contacten van mijn moeder, blijkbaar heb ik ook geen eigen nummers op mijn SIM-kaart gezet... Ik had steeds om 4 uur 's nachts een automatische back-up van mijn gespreksgeschiedenis van WhatsApp. Nu is mijn vraag of en hoe het mogelijk is om al mijn gespreksgeschiedenis van voordat mijn eigen mobiel kapot ging terug te krijgen op de mobiel van mijn moeder, en hoe ik bestanden(foto's) van mijn kapotte mobiel op mijn laptop kan krijgen met een kabeltje zonder de mobiel te kunnen besturen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (1)

Zolang je mobiel nog aan wil en alleen het scherm kapot is kun je gewoon je bestanden (foto's en video's) overzetten naar je laptop. Dit doe je door de mobiel aan te sluiten via een kabel/usb op de laptop. Als het goed is verschijnt er dan een map (of je moet even bij "deze computer" kijken) die je kunt openen en zo kun je de bestanden kopiëren naar je laptop, hiervoor hoef je dus niet het scherm van je telefoon aan te raken. Over hoe het werkt met WhatsApp zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, dit ben ik nu aan het proberen met een vriend. Ik heb mijn kapotte mobiel aan mijn laptop (Macbook Air) gekoppeld en aan de geluiden van mijn mobiel te horen wordt er verbinding gemaakt, maar ik kan mijn apparaat nergens terug vinden. Wanneer ik het met het toestel van mijn moeder probeer ook niet. Nu heb ik Android File Transfer gedownload en die geeft continu aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn apparaat... *zucht*