Nee, dat kan niet. De spanning en stroom op het stopcontact hebben vrijwel geen invloed op de oplaadtijd van je telefoon. Deze fluctueren weliswaar, maar niet zodanig dat dat effect heeft op getransformeerde spanningen en stromen om een accu te laden.
Wat de laadtijd eventueel wel kan beïnvloeden is de conditie van de accu en de activiteit van de telefoon tijdens het laden. Als je tijdens het laden de telefoon actief gebruikt zal de laadtijd langer zijn dan wanneer je de telefoon in rust laat.