Moet ik bij het vervangen van de accu van mijn HTC Desire kiezen voor een origineel of 'nep' exemplaar? (zie ook uitleg)

Na ruim 2,5 jaar goede dienst begint mijn HTC Desire kuren te vertonen en dan eigenlijk vooral de accu. Op zich gaat hij altijd nog relatief lang mee, maar zodra hij bijna leeg is, moet je hem ook echt snel aan de lader leggen, anders valt hij gewoon direct uit (terwijl de accu dan nog voor 15% vol zou moeten zijn en een noodtelefoontje nog zou moeten kunnen).

Als ik kijk naar een nieuwe accu (wat volgens mij de oplossing moet zijn), dan kom ik voor een originele HTC-accu uit rond de 35 euro. Een 'nepperd' komt uit rond de 20 euro, maar als ik op eBay kijk, kan ik er zelfs al eentje bestellen voor ongeveer 4 euro (inclusief verzendkosten).

Nu vraag ik me dus af of ik niet beter voor een 'nepperd' kan kiezen gezien het grote prijsverschil, maar ook of dat exemplaar op eBay eigenlijk niet net zo goed is als de andere 'nepperds' die via de Nederlandse webshops worden verkocht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb niet zoveel verstand van accu's, echter heb ik wel ervaring met een nepperd van Ebay. Toevallig heb ik de HTC Desire S en heb ik een extra accu besteld als noodaccu (mocht mijn accu het onderweg begeven, heb ik alsnog een noodaccu achter de hand).

Mijn ervaring: De nepperd van eBay werkt wel, maar gaat tien maal sneller leeg dan de normale accu van de fabriek. Ook zit de sticker andersom gewikkeld, waardoor ik hem op zijn kop in mijn telefoon moet zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jouw antwoord. Ik zal dan toch op zoek gaan naar een andere accu dan die van eBay. In reactie op een ander antwoord kan ik overigens melden dat ik de accu meerdere malen heb gekalibreerd, dat helaas niet hielp.

Andere antwoorden (2)

Ik heb geen desire maar een sensation, maar dat maakt opzich niet uit;
Ik heb zelf geen "ebay" nepperd gekocht maar ook niet de originele. Ik heb gekozen voor een batterij van het merk Mugen. Meer capaciteit dan de standaard batterij (standaard 1520 mAh, nu 1800 mAh)

Ik merk dat de batterij het langer volhoudt dan de originele. Enig nadeel, ze zijn niet echt goedkoop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk helpt het ook al om de accu te kalibreren, dat kan door de accu een paar keer leeg te laten lopen, en dan de accu op te laden (als het apparaat aanstaat).