Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schakel ik op Samsung SII uit dat hij vraagt 'invoermethode selecteren'?

Ik krijg de hele dag de melding dat ik de invoermethode moet selecteren, dus of spraak, of toetsenbord of swype. Maar ik wil gewoon toetsenbord en wil dit niet de hele dag hoeven aangeven. Hoe schakel ik dat uit? Ik moet telkens configureren...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat er bij je meldingen "invoermethoden selecteren" staat als je aan het typen bent is normaal. Die melding is doorlopend. Als je niet dat bedoeld, probeer dan eens bij instellingen "taal en invoer" een invoermethode te selecteren. Probeer anders eens een ander toetsenbord erbij de downloaden bijv. Swiftkey. Houdt het probleem aan kan je altijd een factory reset proberen om je probleem op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel idd die doorlopnede melding bovenin t scherm.
Waarom vraagt ie dan invoermethode selecteren? Ik heb toch allang aangegeven dat ik toetsenbord wil ipv swype of gesproken? Kan dat niet uit? Hij geeft die melding alleen als ik typ idd. Dus in whatsapp bijv.

Andere antwoorden (1)

Dit geen probleem. De makers van Android hebben ervoor gekozen om het niet meer in het toetsenbord te verwerken maar om het nu als een melding te doen zodra het toetsenbord actief is. Helaas is het in android zelf niet mogelijk om dit weg te halen. Als je telfoon geroot is zou het eventueel kunnen met een andere ROM.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding