Hoe krijg ik mijn spraakherkenning weer terug voor de Samsung Fame Lite?

Dat heb je er van als je zit te kloten met een nieuw mobieltje. Ik kon mijn mails inspreken en dan in tekst, dat staat ook nog aangevinkt maar het werkt niet meer. Ben bang dat ik iets heb uitgeschakeld op de achtergrond services. Spraak opnemen doet ie wel. Maar dus niet spraak omzetten in tekst.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit haal ik uit de handleiding (online):
Google Spraakgestuurd typen
Als u de instellingen voor spraakinvoer wilt wijzigen, tikt u op * (het icoon van de instellingen) .
• Invoertalen selecteren: de invoertalen voor tekstinvoer selecteren.
• Ruw taalgebruik blokkeren: instellen dat het apparaat geen aanstootgevende woorden overneemt bij spraakinvoer.
Helpt dat? Succes! TREESi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik leg morgen de vraag voor aan onze wizzkid op de zaak. Je hoort nog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja hier ben ik weer, maar ook niet veel meer wijzer. Ook de whizzkid wijst naar het instellingenmenu:
1. In "Taalinvoer" Google spraakgestuurd aanvinken.
2. Dan onder instellingen de invoertaal op automatisch"of "nederlands" zetten
3. Kijk ook vooral of onder "Offline spraakherkenning" het nederlands is ingesteld.
Tip tenslotte (maar dat leek hem wel heel erg simpel) vergeet je niet om op het toetsenbord het microfoontje ingedrukt te houden als je dicteert?
Meer tenslotte: het blijft moeilijk om -als je het toestel niet zelf in handen hebt- te bekijken waar het aan ligt. Dus wellicht is het beste om -als het allemaal niet meer lukt- naar een telefoonwinkel te gaan en te vragen of ze het eens willen bekijken. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geloof je. Er is natuurlijk per ongeluk een switchje omgezet en zie dat maar weer eens terug te vinden. Ik ken dat.
Ik zit te denken: Welke software gebruik je om je tekst te dicteren? Zit het misschien in de instellingen daarvan, van dat programma dus? Als ik op mijn tablet (Samsung) kijk namelijk dan heb ik het programma Polaris Office, als ik dat open zie ik op het toetsenbord vervolgens links onder naast de spatiebalk een knopje met (ook) een een piepklein microfoontje, als je daar dan wat langer op drukt komt er een pop up menu waarin je weer kunt kiezen voor microfoon, dan gaat de zaak lopen en kan ik dicteren. Mijn spraak wordt dan omgezet in een tekstdocument .
Misschien heb je hier wel iets aan? Nogmaals succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah je hebt 't over 'n ander toetsenbord appje. Heb weer 's in de manual (online) gekeken. Zie pag. 90 daarvan waar ze het hebben over instellingen van het SAMSUNG toetsenbord en aanwijzing voor:
" Spraakinvoer: de functie voor spraakinvoer inschakelen om tekst via spraak in te geven."
Misschien moet je dan wel dat andere toetsenbord appje verwijderen...???
Je hebt vermoed ik wel de manual, voor de zekerheid hier de link:
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201310/20131028105052882/GT-S6790N_UM_Open_Jellybean_Dut_Rev.1.1_131023.pdf